Onrustig drinken

Hallo allemaal

Julian is ondertussen 13 weken en ik geef BV.
Nu is het zo dat hij sinds een aantal dagen onrustig begint te drinken.
De eerste 5 minuten gaan goed, maar daarna gaat ie wriemelen en aan mijn tepel trekken met zijn mond en laat hij veel los.
Hij hapt daarna wel direct weer aan, maar zodra hij een slok binnen krijgt, begint de onrust weer.
Ik laat hem dan een boer doen om het vervolgens weer aan te leggen aan dezelfde borst.
De onrust blijft dan.
Dan geef ik de tweede borst en daar drinkt ie een paar minuutjes rustig en wordt dan weer onrustig. Soms is ie al direct onrustig.

Zal het dan zo zijn dat ie vol zit, maar nog wel zuigbehoefte heeft?
Als ik hem zijn speen geef, is het meteen goed en valt ie in slaap.
Of is het juist dat hij te weinig krijgt en onrustig wordt, omdat er niets meer uitkomt?
Als ik in mijn tepel knijp, komt er nog wel melk uit.

Iemand een idee?

onze dochter drinkt ook maar 5 a 8 min. En drinkt ook maar aan 1 borst per keer... Kijk naar je kindje komt ie vaker als ie zo kort drinkt? genoeg plas luiers? Onze dochter groeit prima en heeft voldoende plas luiers ..

Dit is erg herkenbaar, Shanna heeft hier af en toe ook een handje van. Maar bij mij doet ze dat eigenlijk maar bij 1 borst. Ik vroeg me al af of het misschien aan de vorm van de tepel lag of de grote van mijn borst. :D Ze drinkt bij de ene borst gewoon 10 minuten en dan bij de "beruchte" borst maar 5 minuten. Ik laat dr gewoon een paar keer opnieuw aanhappen maar als ze dan nog blijft rotzooien dan stop ik ermee. Meestal maakt ze daar ook geen probleem van hoor. Denk dat ze dan gewoon vol zit :D

Het is echt zo'n 3 maanden probleem. Elk geluidje en elke gebeurtenis moet gevolgd worden. Geen tijd om te drinken mamma er is zoveel te zien. Even een slokje tegen de honger en dan klaar.

Een 2e of 3e boertje kan ook erg dwars zitten.

Leegdrinken van de borst is ook een mogelijkheid, maar dat voel je vanzelf, ik neem aan dat je onderhand zelf al een hoop ervaring hebt opgedaan.

Terug
Bovenaan