onrustig en huilen

Hallo!
Onze tweeling is nu bijna 4 weken en blijken erg onrustige
kinderen te zijn. We weten vaak niet wat we met ze aanmoeten. Na een
voeding zijn ze soms nog even rustig en kijken om zich heen, maar al
snel slaan ze om en is het huilen huilen huilen. We kunnen ze dan
alleen in slaap krijgen door ze op te pakken, te lopen of met ze op
schoot te zitten.
Heeft iemand hier ervaring mee? Na de avond- en
nachtvoedingen gaat het vaak beter, dan krijgen we ze sneller in slaap
en soms slapen ze zelfs 5 uur door. Maar overdag is het altijd feest.
En met z'n tweeën kom je dan nog steeds handen tekort, je kunt geen
kant op.

groetjes, Rudy
 
Hoi Rudy,

hoe dat gaat met een tweeling weet ik niet, maar ik denk, dat je tegen dezelfde problemen aanloopt als wij in het begin.

Wij hebben veel baat gehad bij het boek van Ria Blom over rust en regelmaat. Het komt hier in het kort op neer: wakker worden - verschonen - voeden - even samen spelen - even alleen spelen (als ze wat ouder zijn) en bij de eerste tekenen van vermoeidheid (gapen, in ogen wrijven, langs oren wrijven, onrustig worden) weer in bed leggen. Slapen in het eigen bedje in de eigen slaapkamer (ook overdag), het liefst met de gordijnen toe (voor kinderen is het slapen een nachtelijke activiteit). Veel kinderen hebben het nodig om zich even in slaap te huilen (moeten indrukken verwerken). Zet voor jezelf desnoods de kookwekker: pas na 30 min. mag je gaan kijken. Het is even doorzetten, maar dan gaat het vanzelf beter.

Inbakeren wil ook wel eens helpen. Op marktplaats hebben wij de bakerzak gekocht, maar je kunt daar ook verschillende soorten inbakerdoeken vinden: vraag anders even bij je consultatie-bureau of ze die willen demonstreren.

Wij hebben zelf ook veel baat gehad bij een consult bij onze chiropractor. Onze zoon had maar één behandeling nodig en was meteen een ander kind.

Hopelijk kun je hier een beetje mee uit de voeten. Trap niet in de valkuil van het kind op je arm in slaap laten vallen (deden wij nl. ook). Dan willen ze straks niets anders meer. Ik zou de vraag ook aan de andere tweeling-ouders stellen. Die zijn vast tegen dezelfde problemen aan gelopen.

Veel geluk met je wondertjes!

Marijon

 
Terug
Bovenaan