Onrustig en krabben

Onze Nick is vaak onrustig in zijn wieg en maait daarbij met zijn armen in het rond. Ook tegen zijn hoofd en daarmee houdt hij zichzelf wakker. Hij heeft ook behoorlijk lange, scherpe en harde nagels en krabt zich daarmee ook veel in het gezicht. Echt zielig om te zien. De kraamhulp had ons al de tip gegeven om hem stevig in een lakentje te rollen, als soort van inbakeren. Maar soms is hij zo onrustig dat hij binnen een minuut alweer met z'n armen los ligt. Vanaf vandaag gaan we een Puckababy proberen, hopelijk geeft hem dat wat meer rust.
Iemand ervaring hiermee, of andere tips over inbakeren of scherpe nagels???

Gister op een verjaardag geweest waar het kindje van 7 weken dit ook veel deed. Kleine handschoentjes tijdens het slapen om de handjes werkte en inbakenen ook! Succes.

Gr bibi sept forum

Merijn is ook vaak onrustig met slapen, vooral in de avond (ongeveer van 10 uur tot 1 uur). Inbakenen helpt hier wel. Hij krabte zich eerst ook, maar de scherpe randjes van zijn nagels zijn inmiddels verveld. Ik hoorde ook van de handschoentjes, die kun je geloof ik bij prenatal kopen en vast ook bij andere baby winkels. Maar je kunt ook van die ronde slofjes gebruiken, lijkt iets minder mooi, maar werkt net zo goed als handschoentjes heb ik gehoord.

Succes er mee!

Bedankt voor jullie reacties! De anti-krab wantjes had ik al bij Prenatal gehaald en heeft hij al aan gehad. Ze zijn redelijk groot en na een tijdje spartelen krijgt hij ze uit. Maar hij vindt het ook erg frustrerend en dat vinden wij natuurlijk weer zielig... Afgelopen nacht de Puckababy geprobeerd en dat was even wennen. Dat is een slaapzak die helemaal dicht is, alleen het hoofdje vd baby komt eruit. Ook zit er een band in die je met klitteband om het rompje vast maakt. In het begin vond hij het maar niets, maar na even zag je dat hij zich eraan over gaf en wel in slaap viel. Ben benieuwd hoe het de komende nachten gaat!

Nog een tip voor het krabben; smeer wat vaseline op zn wangetjes, dan glijden de nageltjes er over heen. Die tip kreeg ik van de kraamhulp en eerder ook al in het ziekenhuis (maar dat was ik weer vergeten...) succes!
En ben benieuwd hoe het met de puckababy gaat de komende nachten!

Terug
Bovenaan