Onrustig en spugen

Hoi,

Mijn zoontje wordt komende week vier maanden. Sinds een kleine week is hij ineens erg onrustig en spuugt hij heel veel terug. Niets is goed, alleen rondlopen. Als ik stil durf te gaan staan of te gaan zitten, zet hij het op een krijsen. Ook pakt hij veel naar/in zijn mondje. Ik zie of voel nog niks wat betreft tandjes. Spugen komt echt met golven af en toe, iets wat hij eerder nooit gedaan heeft. Het speelt de hele dag wel, maar in de avond lijkt het het ergst. Ik weet echt niet wat ik moet doen en word hier erg onzeker van.
Heeft iemand dit eerder meegemaakt en heb je tips? Ik kan ze heel hard gebruiken nu..
Alvast bedankt!

misschien heftige reflux? kan enorm branden bij hem..
misschien even langs consultatiebureau gaan? die kijken hem na en helpen je ermee

Zou het kunnen dat hij verstopt zit? Heb je iets veranderd aan de voeding? Van persen/verstopt zitten kunnen ze per ongeluk de voeding omhoog persen en dat geeft weer reflux klachten met soms brandend maagzuur. Ik zou ook even overleggen met huisarts of consultatiebureau, schrijf het voorafgaand voor jezelf even uit hoe de dagen nu lopen, is soms een handige houvast. De sprong rond 4 maanden is overigens vaak ook een heftige, misschien speelt dat ook nog mee..
Sterkte!

Dat verstopt zitten zou kunnen inderdaad. Hij heeft eigenlijk al ruim twee maanden last van moeizame ontlasting en krijgt daarvoor nu al zeven weken Macrogol via de huisarts. Zelf heb ik het idee dat dit niet meer werkt. In het begin poepte hij iedere dag wel, maar nu maar weer eens in de drie dagen. Ook lijkt hij de medicatie terug te spugen sinds een tijdje.
Verder drinkt hij heel onrustig, hij is heel beweeglijk tijdens het drinken van de fles. Hij krijgt 150+5 niet afgegoten, dus een ruime 165cc. Zijn voeding bestaat uit afwisselend twee schepjes standaard voeding en drie schepjes extra care (allebei Kruidvat). Per fles wisselen we de 2 en 3 om qua hoeveelheid. Met de huisarts heb ik deze week nog een telefonische afspraak, dus daar zal ik dit meteen aangeven. Ik wil vooral graag mijn vrolijke zoontje terug in plaats van een manneke dat veel moppert / huilt / krijst..

Als hij al 2 maanden moeizame ontlasting heeft, zou hij mogelijk wat kunnen reageren op koemelk. In het boek Reflux baby staat best mooi beschreven hoe koemelk, darmen en Reflux samen gaan. Misschien helpt dat wat? Je zou dan evt eens koemelkvrije voeding kunnen proberen bijvoorbeeld. Succes!!

Terug
Bovenaan