Onrustig gevoel in eerste weken zwangerschap

<p>Goedemorgen!</p><p>Gisteren had ik een positieve test in mijn handen, mijn man en ik waren meteen dolgelukkig! Ook vandaag nog een digitale test gedaan die aangeeft dat ik 2-3 weken zwanger ben. We gingen gisteren meteen kijken wat we allemaal moeten doen de eerste weken en hebben ons alvast aangemeld bij een verloskundige. En dan is het nu... Wachten.</p><p>Ik weet niet of jullie dit herkennen, maar ik word er vrij onrustig van. Het liefst zou ik het van de daken willen schreeuwen en iedereen laten weten hoe blij we zijn, maar we beseffen ons dat er nog vanalles mis kan gaan en we willen het pas de wereld in brengen als we wat verder zijn. Het nieuws heeft mij zo ontzettend veel energie gegeven, maar ik weet nu even niet hoe ik dit kwijt moet.</p><p>Herkent iemand dit? Wordt dit onrustige gevoel de komende dagen wat minder?</p>

Herken dit gevoel zeker, wat duurden die eerste weken lang! Het gevoel hebben met een groot geheim te lopen wat je zo graag wilt delen, de spanning van niet zeker weten of het goed zit, de dagen tot de eerste (en 2e) echo aftellen, als iemand zegt dat ze zwanger is je echt in moeten houden om niet "ik ook!! ?" te roepen.. 
De tijd gaat helaas niet sneller maar afleiding zoeken heeft voor mij wel geholpen. En verder alvast op dit forum meelezen om er toch al mee bezig te kunnen zijn, zoeken naar leuke manieren om het straks te kunnen vertellen (wij hadden voor de naaste familie allemaal apart een leuke manier bedacht) alvast leuke babykleertjes bekijken en opslaan voor "als het goed is bestel ik er iets van"  en voor mijn man had ik toen ook alvast een klein cadeautje gemaakt (kaartje met een speentje en slabbetje). 

En voor je het weet zijn de eerste 8 weken om.. toen vond ik het tot de 12 nog spannend hoor, en daarna tot de 20 ook nog wel. Merk dat de tijd tussen de 20 en de 32 weken een beetje voorbij gestreken is en het daarna weer wat spannender wordt..

Ja, heeeeeeel herkenbaar haha! Bij ons ging de druk er wel iets van af omdat wij via IUI zwanger zijn geworden en de mensen die wisten van dat traject hebben we ook snel op de hoogte gesteld :) dus wij konden er in ieder geval met een paar over hebben...
Maar dat neemt niet weg dat ik bij de rest echt onwijs mijn best moest doen om mijn mond te houden haha. Afleiding is ook mijn tip, precies wat rozenmeisje zegt eigenlijk.  Ik vond de tijd tot de termijnecho zo langzaam gaan pfff. 
Ik werd alleen flink misselijk op een gegeven moment dus dat zorgde er wel voor dat ik voornamelijk even daar mee bezig was ;) al hoop ik natuurlijk dat het jou bespaard blijft!

Bedankt voor de reacties, Rozenmeisje en Bo-Belle! Zo fijn om te horen dat het herkenbaar is, ik voelde me al zo ongeduldig.
Ik zal jullie tips opvolgen en op zoek gaat naar afleiding. Waarschijnlijk is die extreme onrust die ik nu ervaar na een paar dagen wel weg omdat ik dan wat meer aan het idee ben gewend.

Waarschijnlijk wel idd! Nu is het nieuw en spannend en moet je nog wennen aan het idee dat je zwanger bent. Over een weekje is het iets minder nieuw en spannend en ben je aan het idee gewend, dat maakt het vast makkelijker ? Bij mij idd wel toen. Dacht in het begin ook dat iedereen het aan me zou zien en merken, voelde me zooo zwanger; haha nou nee hoor!

Terug
Bovenaan