Onrustig in avond

<p>Mijn dochter is bijna 5 weken oud. Ze is steeds erg onrustig in de avonden. Ze krijgt flesvoeding, 6 á 7 keer per dag 90 ml. Na de voeding van ongeveer 19.00/19.30 uur wil ze eigenlijk nooit goed slapen. Ze is wel moe en valt soms ook wel in slaap maar zodra haar speen uitvalt wordt ze weer wakker. Het lijkt dan ook steeds alsof ze honger heeft nadat ze even heeft geslapen. Als ik haar dan de fles geef dan drinkt ze daar ook inderdaad van. Maar om 19.00 uur meer voeding aanbieden helpt niet want dat drinkt ze niet op. En ik wil tussendoor ook niet te veel voeding geven want dan drinkt ze rond 22.30 uur misschien niet genoeg om 's nachts wat langer te slapen.</p><p>Herkent iemand dit? Zo ja, heb je tips?</p><p>Bedankt! :)</p>

Ik heb een dochter van bijna 3 weken. Ze weegt 4 kilo en drinkt nu 6 keer 120ml met 4 schepjes en vervolgens gieten we die fles af naar 120ml (zonder afgieten zou ze 135ml krijgen) Hiervoor kreeg ze dus 7 keer 90ml met 3 schepjes (wat dus 100ml per voeding is) totaal 700ml per dag. Nu krijgt ze 6 keer 120ml en dus 720ml per dag. Maar doordat er overdag iets meer ruimte tussen de voedingen zit drinkt ze die wel goed op. En ze slaapt er bij ons tevredener op in.

Misschien kan je dat proberen

Met 5 weken is s avonds clustervoeden ook nog heel normaal. Ook baby's die de fles krijgen doen dat soms. Dan drinken ze niet zoveel per x maar willen ze wel vaak. Juist om daarna de nacht een beetje te overbruggen.

Met 5 weken is s avonds clustervoeden ook nog heel normaal. Ook baby's die de fles krijgen doen dat soms. Dan drinken ze niet zoveel per x maar willen ze wel vaak. Juist om daarna de nacht een beetje te overbruggen.

Hoi, mijn zoon is ook 4,5 week en drinkt ook flessen van 120 ml leeg. Wellicht dat jouw kindje ook net wat meer nodig heeft. Weet niet wat ze weegt maar aan de hand van een simpele rekensom kun je zien of ze genoeg binnen krijgt.
Verder is clusteren in de avond indd normaal.
Onze zoon drinkt ook meer en vaker in de nacht. Succes ?

Dat klinkt inderdaad als clusteren, dat hebben heel veel baby's in de avond.
Onze kinderen hadden ook in die periode onrustige avonden: clusteren, krampjes, prikkels verwerken etc. En daar hebben ze jou bij nodig! Het hielp hier om daaraan toe te geven en ze te proberen te geven wat ze nodig hebben (voor zover dat duidelijk is...). Hier kwam dat neer op veel vasthouden, kleine beetjes drinken en op schoot slapen, soms wel tot een uur of 23u.
Pas vanaf een maand of 4 gingen ze na de avondvoeding van 19u naar bed en hadden ze het clusteren niet meer nodig.
Geniet van het knuffelen! Het is echt niet makkelijk hoor, die avonden, ik vond ze ook erg zwaar. Maar voor je het weet zijn ze groot ?

Ons kindje heeft tot een maand of 2 elke avond van 15-21 uur elk uur drinken gewild. Ik gaf borstvoeding dus ik weet niet hoeveel ze dronk. Maar het is dus best normaal dat ze onrustig zijn in de middag/avond volgens mij.

Terug
Bovenaan