Onrustig / kort drinken borst

<p style="box-sizing: border-box; margin: 0px 10px 1em 0px; line-height: 1.7em; caret-color: #433857; color: #433857; font-family: 'Open Sans', Helvetica, Arial, sans-serif; font-size: 14px; -webkit-text-size-adjust: 100%;">Hoi allemaal,</p><p style="box-sizing: border-box; margin: 0px 10px 1em 0px; line-height: 1.7em; caret-color: #433857; color: #433857; font-family: 'Open Sans', Helvetica, Arial, sans-serif; font-size: 14px; -webkit-text-size-adjust: 100%;">mijn zoontje is nu bijna 2 weken oud. Ik vind de borstvoeding echt een uitdaging. Soms gaat het goed, soms vind ik het een enorme worsteling. Hij hapt goed aan (zei ook de kraamzorg) maar na 5 tot 10 min drinken wordt hij heel onrustig. Eerst leek het te komen door te snelle toestroom (verslikken, liep z'n mondje uit). Ik heb geprobeerd om met de hand het eerste deel op een doek op te vangen. Dat verschilt niet echt. Met wat moeite drinkt hij dan daarna wel weer verder. hokjesdenken wel tevreden dus dacht misschien gewoon wat meer oefenen voor ons. Maar nu heeft hij zijn laatste voedingen dat hij na (krap) 5 minuten stopt, en echt niet meer wil. Ook de andere borst lang niet altijd. Snachts valt hij in slaap en kan ik m in bed leggen, hij komt wel na 2,5 uur weer i.p.v. 3,5-4 uur). Maar overdag niet, al is hij wel rustig als hij tegen een van ons aan kan liggen. Ik heb niet het idee dat ik te weinig heb, want met de hand kolven stroomt het wel gewoon door. <br style="box-sizing: border-box;" />Wat kan dit zijn? Hebben jullie tips? </p><p style="box-sizing: border-box; margin: 0px 10px 1em 0px; line-height: 1.7em; caret-color: #433857; color: #433857; font-family: 'Open Sans', Helvetica, Arial, sans-serif; font-size: 14px; -webkit-text-size-adjust: 100%;">bedankt alvast!</p>
 
Wat kan borstvoeding in het begin zwaar zijn hè! Maar het wordt echt makkelijker. Ik geef inmiddels 18 maanden borstvoeding en na de eerste pittige periode vind ik het zo makkelijk. Het is lastig om op afstand goed advies te geven. Hoe is zijn groei? Heb jij last van je tepels tijdens of na een voeding; pijn, verkleuring, lippenstiftvorm? Ik denk dat je het beste een lactatiekundige kunt inschakelen. Die kan meekijken met een voeding, de aanhap controleren en de mondanatomie (tongriem, lipbandje) bekijken. Helaas is het vaak zo dat kraamzorg zegt dat de aanhap goed is terwijl dit niet zo is. 


Hier kun je een lactatiekundige bij jou in de buurt vinden. 
 
Bedankt voor jullie reacties al. Hij groeit hartstikke goed. Was al op dag 5 op zijn geboortegewicht terug. Nu al paar dagen niet meer gewogen maar voldoende plasluiers in ieder geval. Mijn tepels heb ik wel last van gehad in het begin, maar dat is almaar dagen over. Heeft idd een soort lippenstift vorm als net uit de mond komt (is dat juist wel of niet de bedoeling?) 
Misschien toch maar eens een lactatiekundige mee laten kijken dan.. 
 
Fijn dat hij goed groeit in ieder geval. Die lippenstiftvorm is niet de bedoeling, dat is een teken dat er iets toch niet goed gaat. Lactatiekundige is echt een aanrader. Je kan op de website hierboven kijken, als je wilt delen in welke regio je woont kan ik ook nog kijken of ik tips heb voor een fijne lactatiekundige daar. 


En kijk even naar je verzekering, vaak zit in de aanvullende verzekering wel vergoeding voor de lactatiekundige. 
 
Ik woon in de regio Den Bosch. In de link zie ik al een aantal die in de buurt zijn. Maar als je iemand kan aanraden is dat altijd fijn! Er wordt gelukkig ook wat vergoed via de zorgverzekering. 
 
Ik hoor goede dingen over Janette Timmermans van https://embraceborstvoeding.nl
Succes! Hopelijk kun je met hulp van de lactatiekundige snel fijn voeden!
 
Terug
Bovenaan