Onrustig 's nachts!

Wie heeft er tips!

Sven slaapt eigenlijk al tijden slecht 's nachts. Vanaf de geboorte is het een gevoelig kind wat licht slaapt. Na 4 maanden kreeg hij het door en heeft een paar weken goed geslapen. Maar met 6 maanden ging het weer mis. Hij meldt zich elke keer voor de speen, soms is ie gewoon te wakker om weer te gaan slapen en huilt alles aan elkaar als hij de slaap niet snel genoeg kan vatten.
Er zijn ook nachten dat het goed gaat maar ik word wel eens wanhopig als het weer nachten slecht gaat. Je wordt er zo moe van!
We hebben m ook wel eens laten huilen, maar hij houdt het rustig een dik uur vol. Hij valt daarna weer in slaap om na een uur weer te beginnen. Als ie dan zijn speen wel krijgt slaapt ie vaak wel door tot de morgen.
Homeopathische middeltjes helpen niet, soria slaapsiroop voor kinderen ook niet.

Is er iets te doen aan dit probleem?? Of hoort hij bij de kinderen die pas met 2 jaar goed gaan slapen 's nachts?

Hey Bloempje,

Wat vervelend dat jullie Sven zo slecht slaapt s''nachts.
Wat geven jullie als avond fles ?
Wij pyama papje en daar slaapt ze de nacht op door..dat vult wat meer voor de nacht.
Hier gaan de nachten normaal gesproken goed gelukkig met Lizzy.
Daarin tegen slaapt ze onze andere dochter die 21 januari 3 jaar word meestal niet door.
Maar sinds een paar nachten slaapt Lizzy ook niet goed.
Gisternacht was ze van 12 tot half 4 wakker en vannacht van 1 tot half 6 pff..
Extra flesje geprobeerd maar daarna wou ze ook niet slapen,schone broek,zetpil..niks helpt.
Hoop dat ze vannacht weer beter slaapt voel me aardig brak.
Laten huilen doen we wel in de avond meestal valt ze dan wel in slaap.
Maar s'nachts vind ik dat moeilijk..onze buren slapen precies naast Lizzy haar kamer ben zo bang dat ze er last van hebben dan.
Er zit wel een betonnen muur tussen..zou je dat dan erg horen ?
maar daarin tegen slaapt ze s'nachts vaak door dus hebben de buren geen reden tot klagen en dat doen ze ook niet maar vind het zo vervelend om s'nachts dan te laten huilen.
Ze komt wel vaak voor haar speen daar is denk ik niks aan te doen..als haar speentje uit valt dan moeten we die echt weer in doen anders slaapt ze echt niet verder al heeft ze haar ogen dan nog dicht.
Hoe slaapt Lois dan jullie dochter ?
Onze andere dochter sliep tot 1,5 jaar goed en daarna niet meer.

Onze dochter heeft het ook zo om de paar nachten. Meestal is het gewoon een speentje, maar de laatste tijd begint ze juist te huilen als je wegloopt (verlatingsangst???). Vannacht hebben we haar uiteindelijk een flesje melk van 100cc gegeven, waarna ze heerlijk is gaan slapen... Wel eerst 1 1/2 uur geprobeerd haar gewoon te laten slapen (neusje gesprayed, ze is nml verkouden, luier verschoond, en om de 10 minuten gezegd dat ze moet gaan slapen). Als niets helpt, werkt uiteindelik een flesje.

groeten, Kabo

Terug
Bovenaan