Onrustig savonds, clusteren?

Hi dames,
Mijn zoontje is bijna 10 weken oud en sinds een tijdje op een vast tijdstip heel onrustig. Hij krijgt om 19:00 uur een fles en zijn laatste fles om 23:00. Na die van 19:00 slaapt hij hooguit een uurtje en daarna is het feest. Veel huilen en niks is goed. Kan het zijn dat die clusteren is? Zo ja, hoeveel geef je dan en hoevaak? Hij krijgt nu 5 flessen van 180cc.
Of kan het iets anders zijn? Hij is ook na zijn laatste fles het moeilijkst in slaap te krijgen. Overdag gaat dat veel soepeler.

Meer mama’s die dit herkennen?

Hadden we ook van 3 tot 6 maanden slapen 's avonds een ramp. Op den duur ging alleen het ochtendslaapje nog goed. Ging over toen we overgingen op opvolgmelk.

Onze kinderen sloepen totdat ze 3 maanden oud waren sowieso nooit voor 23/24 uur 's avonds. Pas na 3 maanden kwam er regelmaat in en kregen we onze avonden terug. Dus met 10 weken klinkt dit voor mij heel normaal! Ik geef borstvoeding dus gaf in de avond inderdaad meer. Heb helaas geen verstand van kunstvoeding maar zou inderdaad gewoon even kijken wat er gebeurt als je iets extra geeft. 

Terug
Bovenaan