onrustig slapen/dag verwerken?

Hoi moeders,

mijn zoontje van bijna 10 maanden slaapt de laatste drie weken vrij slecht.
Hij krijgt rond  19.15 zijn laatste fles en slaapt dan bijna meteen in. Het in slaap komen is dus geen probleem.

Maar rond een uurtje of 20.30 begint het. Hij slaapt dan heel onrustig, veel draaien en bewegen, beetje huilen (terwijl hij slaapt). Vervolgens  draait hij zich dan (met slaapzak en al en ingestopt met een lakentje) op zijn buik, gaat nog harder huilen, want komt niet meer terug. Dit allemaal terwijl hij nog half slaapt.Soms gaat hij zelf op zijn knieeen zitten.  

Ik leg hem dan weer op zijn rug en geef hem zijn speentje en dan slaapt hij eigenlijk meteen weer verder. Maar dit herhaalt zich tot een uurtje of 11 nog zeker  6 keer.
Pas daarna slaapt hij redelijk goed door (soms doet hij het 's nacht ook nog 1 of twee keer).

Nu heb ik wle eens gelezen dat kinderen van zijn leeftijd de dag verwerken als ze slapen en dat ze dan wel onrustig kunnen gaan slapen.
Hebben jullie tips hoe we hem wat rustiger kunnen laten slapen.

Gelukkig slaapt hij 's nachts als wij slapen wel redelijk goed, maar ik vind het voor hem zo sneu en zelf ook niet zo fijn dat ik elke keer naar boven moet om hem weer rustig te krijgen.

Ik heb gedacht hem te laten huilen, maar eerlijk gezegd vind ik dat heel zielig en hij kan zichzelf niet op zijn rug draaien om weer verder te slapen.

Tips zijn welkom!

groetjes,
Judith
 
hoi,

Mijn dochterje is de laatste tijd ook onrustig als ze slaapt.
Ik ben erachter gekomen dat ze nu echt gaan dromen.
Als Davina wakker wordt dan gaan mijn man of ik even kijken en aaien haar dn op het hoofdje en zeggen dan ssstt stil maar.
we stoppen haar dan weer in en dan gaat ze gewoon slapen.
Dit wil niet zeggen dat het bij alle kinderen werkt maar je kan het proberen...Misschien dat dit helpt.

Succes.

Groetjes Elisabeth
 
Hoi,
Toen mijn zoontje Wesley bijna 1 werd hebben wij dit ook meegemaakt. We hebben op gegeven moment na het eten alle speelgoed met licht en geluid weggedaan en de tv uitgelaten. Dus alleen nog met een knuffel spelen ofzo of een boekje bekijken. Vanaf toen bleef hij meestal rustig slapen.
Groetjes Thirsa
 
Hoi,

dank jullie voor jullie reactie!
Over zijn bolletje aaien probeer ik wel, maar het werkt niet echt. Maar misschien geef ik wel te snel op.

Ga wel vanaf vanavond de tv uitzetten na het eten. Heb zelf de neiging om even de tv aan te zetten, nieuws etc, maar best onrustig inderdaad.

Hopelijk helpt het!

groetjes,
Judith
 
Hoi Judith,

Mijn dochter van 6 maanden doet dit alleen als ze ziek aan het worden is. Misschien is jouw kindje ook niet lekker.
Meestal bleek na een paar nachten wat er aan de hand was, erg verkouden, griep, darm-virus. Niet zo ernstig, maar wel heel vervelend.
Als ze dan weer beter is, slaapt ze weer heerlijk rustig.

Groetjes
 
Hoi Judith,

Ik herken je verhaal wel. Onze Lotte is ruim 9 maanden en heeft dat sinds enkele weken ook. Ze wordt enkele keren huilend wakker. Soms valt ze vanzelf weer in slaap maar meestal moet ik er wel even naar toe. Helaas ook geregeld 's nacht. Soms slaapt ze door maar het kan makkelijk zijn dat ik er de volgende nacht een paar keer naar toe moet. Ik probeer haar in d'r bedje te troosten. Meestal is het ook voldoende dat ik haar even aai en bij haar blijf. Ze ligt nogal graag op haar zij en dan  wrijf ik over haar ruggetje. Ik vermoed dat het dromen zijn want ze  maken natuurlijk nogal wat mee. Sinds kort tijgertje ze dus haar wereldje  wordt zo wel heel groot ineens. Ik accepteer het maar gewoon en hoop dat het weer over gaat. O ja, ik vergeet helemaal te zeggen dat ze met speentje slaapt en die dan al meestal verloren is. Ik geeft haar die dan en dan is de ergste schrik al voorbij. Verder heb ik geen oplossingen voor je. We proberen het bedritueel wel zo rustig mogelijk te houden. Misschien dat dat helpt.  

Succes en groetjes,
Mirjam  
 
Hoi moeders,

dank jullie voor de reacties!!!
Inmiddels gaat het slapen wel iets beter. De tv staat uit na 17.30 en dat scheelt wel een boel volgens mij.

De afgelopen week slaapt hij een stuk rustiger en wordt nog maar 1 keer wakker tot wij naar bed gaan. Speentje en hij slaapt weer verder. Rond 23 uur is het echj even blerren, maar meestal lukt het dan ook wel om hem rustig te krijgen (naast zijn bedje zitten, aai over zijn bolletje etc).
Midden in de nacht heb ik daar allemaal iets meer moeite mee, want moe, dus dan geef ik wat sneller toe (oppakken...).
Maar er zit verbetering in!

Groetjes,
Judith
 
Terug
Bovenaan