Onrustig slapen na bad

<p>Hoi allen,</p><p>Onze dochter van 14 maanden heeft de laatste tijd last van dat ze super onrustig slaapt nadat ze in bad is geweest. Of ze nou in de ochtend, middag of avond gaat ze slaapt die nacht slecht.</p><p>Iemand tips of herkenning?</p><p>Onze zoon heeft er nooit last van gehad en vergeet altijd bij CB er naar te vragen?</p><p> </p><p> </p>
 
Even brainstormend: Heeft ze last van een droge huid? Dan heeft ze na het bad misschien jeuk? Evt een vette, parfum vrije creme proberen na het bad als test? (Bijv cetomacrogol creme)
 
Dankje voor je goeie tip! We smeren idd wel altijd met baby olie van zwitsal omdat beide kindjes droge huid hebben. Maar zal die crème is halen en kijken of dat werkt! Zo had ik het nog nooit bekeken ?
 
Ik zelf en mijn kindjes kunnen niet goed tegen Zwitsal, dus denk wel het proberen waard idd! Heb het zelf ook (eczeem huid) dus vandaar dat ik er aan dacht. Cetomacrogol is sowieso fijn spul, alleen niet zo'n lekker luchtje als Zwitsal, ruikt naar niks.
 
Idd wat gebruikerSN zegt. Mijn oudste dochter heeft licht eczeem en wat droge plekken op haar benen en onderarmen, vooral nu in de winter. Ze gaat om de dag in bad en elke avond smeren we haar benen en armen in met dezelfde crème die gebruikerSN omschrijft. Dus ook op de dagen dat ze niet in bad is geweest

. Die crème is gewoon dikke vaseline-zalf, ve verkrijgbaar bij de dokter. Ik smeer een tube in 2 a 3 maanden weg. Zwitsal ruikt lekker maar werkt absoluut niet zo goed als een goede vette crème van de dokter. Dat is heel ander spul dan de geparfumeerde olie van Zwitsal! ;)
 
Ja snap ik. Qua geur maakt het niet uit. Het is wat de huisarts ooit bij ons zoontje had aangeraden vandaar dat we dat gebruiken. Maar we gaan het uitproberen. Het zou voor haar zo fijn zijn want ze vind het bad fantastisch maar ze wordt echt 20 keer wakker in die nacht en de volgende dag is er niks meer aan de hand.
Ik zal het bij de huisarts neerleggen want is dit op recept te krijgen? 
 
Ja ik zou even langs de huisarts gaan. Het is gewoon een basis vaseline crème, een lekkere dikke zalf. Waarschijnlijk krijg je het zonder problemen mee als je zegt dat je kindje een droge huid heeft en er wakker van wordt s nachts (en dan hopen dat dit ook echt het 'probleem' is natuurlijk ;) )
 
Haha ja het is in ieder geval een goed idee. Gelukkig kan ik de huisarts in deze tijd gewoon mailen met de uitleg en dan hoor ik wel of ik het kan ophalen. Is het proberen waard. Voor ons allen?
 
Thanks voor jullie reactie! 
 
Terug
Bovenaan