onrustig slapen

Hallo beste moeders en vaders,

Ik hoop dat jullie misschien een oplossing weten voor het slaapprobleem van onze zoon. Nou ja het slapen gaan is helemaal geen probleem, maar het blijven slapen. Iedere nacht wordt onze zoon van net 1 jaar wel 1 of meerdere keren wakker helemaal omgewoeld in bed. Dwars met zijn hoofd tegen de spijlen of zelfs klem overdwars op zijn buik. Ik leg hem weer goed en meestal slaapt hij dan zo verder. Hij heeft niet veel knuffeltjes in bed, alleen zijn lievelingsknuffel en er is ook geen licht aan. Of het licht nou ook aan is of niet dat maakt geen verschil. Voor het slapen gaan minstens anderhalf uur van te voren laten we hem lekker rustig worden en niet te veel geprikkeld worden door bijvoorbeeld TV. Hij slaapt in een slaapzak omdat ik anders bang ben dat hij zich bloot woelt en koud word.
Herkent iemand dit en heeft er iemand een oplossing die voor hem of haar werkt, dan zou ik het graag vernemen.

Met vriendelijke groetjes aan alle mama's en papa's op dit forum

Diana, mama van Lars(1)
 
Hoi,

Wat een herkenbaar probleem. Mijn dochtertje van nu 2 jr en 3 maanden is ook zo'n ramp met slapen.
Ze heeft vanaf het begin ontzettend slecht geslapen en nooit echt een hele lange periode de nachten doorgeslapen. Het record van aantal nachten doorslapen is 10.
Wij hebben echt van alles geprobeerd en eindelijk niks hielp totdat iemand ons de volgende tip gaf.
Wij gaan nu zodra ze wakker wordt en begint te huilen er met een matras naast liggen.
We zeggen dan dat ze lekker moet gaan slapen en blijven er naast liggen.
Het is de bedoeling dat je steeds een stukje opschuift met de matras ( dus verder van het bedje af).
Op deze manier creeer je voor je kindje het gevoel van een veilig kamertje.
Wij hebben het uit getest en het is voor ons de beste methode geweest..

Heel veel sterkte want slaaptekort is zo vervelend

gr Femke
 
Ik zal denk ik een andere oplossing moeten zoeken, Femke, want helaas heeft Lars maar een klein kamertje dat er niet eens een luchtbed bij inpast. Ik had er zelf inderdaad ook al aan lopen denken.
Maar toch vriendelijk bedankt voor je oplossing en sterkte met jouw kleine meid.

Groetjes Diana
 
Hoi,

Ik weet niet of het met een kind van een jaar of een ook mag, maar er bestaan hoesjes die je aan het matras bevestigd waar een omslag aan zit. Met die omslag fixeer je zijn buikje op een vaste plek in bed..... Zit volgens mij met klittenband, dus geen losse touwtjes ed. Dan zou hij dus niet meer door het hele bed kunnen woelen..... maar wel zijn knuisjes kunnen vinden voor sabbelen, wrijven etc....

Groetjes Nynke
 
Hallo Diana, het is voor mij een heel herkenbaar probleem. Mijn zoontje van 15 maanden is ook zo'n woelwater in bed. We kunnen hem 's nachts in alle mogelijke (voornamelijke onmogelijke) standen aantreffen. Sinds een ruime week geven we hem van VSM (homeopathisch) tabletjes tegen onrustig slapen. Dit onder het motto baat het niet het schaadt ook niet en ik moet het afkloppen maar het gaat sinds een paar dagen (homeopathie heeft altijd een tijdje nodig om te gaan werken) een stuk beter. Hij slaapt duidelijk rustiger en is voor mijn gevoel 's ochtends ook beter uitgerust omdat hij beter slaapt. We waren zelf helemaal gebroken omdat we er toch gemiddeld een keer of 3 uit moesten om hem weer recht te leggen. Niet iedereen staat open voor homeopathie maar wij zijn blij dat we het geprobeerd hebben.
 
Terug
Bovenaan