onrustig slapen

Ik ben een gelukkige moeder, waarvan haar zoontje van 11 wkn nu sinds een paar dagen doorslaapt tot 8.45 .s ochtends. Hij wordt echter wel verschillende keren wakker, nou dacht ik dat hij misschien toch nog zijn fles van +/- 5 uur nodig had, maar elke keer als ik die net warm gemaakt had sliep hij alweer. Of hij dronk maar 10cc. Is het normaal dat een baby de eerste tijd wat onrustig is zo'n lange nacht? Hij huilt/jammert elke keer maar een paar minuten en niet achter elkaar. Ik kan me voorstellen dat het best moeilijk is, als je gewend bent om op een fles in slaap te vallen, dat je het dan in ene zelf allemaal moet doen. Hoe deden jullie babies dat?
groetjes
 
Hoi Michelle
Wij hebben hetzelfde (gehad).
Mijn zoontje is nu 15 weken en sliep door met 10 weken.
Hij sliep ook heel onrustig.Ieder uur werd hij wakker en begon hij zachtjes te huilen en werd pas stil als je z'n speen gaf, dan viel hij weer als een blok in slaap. Dit ritueel herhaalde zich elk uur. Dat was erg vermoeiend.
We zijn hem nu 's avonds pap gaan geven in de laatste fles en in het begin werd hij dan nog wakker alleen begon dat pas om 5.00 uur i.p.v. 1.00 uur.
Sinds vorige week hebben we hem een slaapzak met lange mouwen gegeven en een extra dekentje erbij gedaan en hij slaapt nu tot 7.00 uur.(We hadden het idee dat hij het tegen de ochtend koud kreeg.)
Ik zou zeggen probeer het een en ander uit.
trouwens fijn dat je zoon tot 8.45 uur doorslaapt.
groetjes Marisca
 
Bedankt voor de tip. De keren dat hij wakker wordt is steeds tussen 5 en 7.30 en dan gemiddeld 4 keer. En hij heeft dan inderdaad hele koude handjes. Ik ga morgen meteen kijken of een slaapzak met lange mouwen helpt!
 
Hoi,

Ons zoontje doet de laatste tijd hetzelfde. Eerst werd hij steeds 's nachts 4-5 uur na zijn laatste voeding wakker, maar sliep dan weer, kennelijk toch nog een beetje een eet-signaal gehad.
Maar nu wordt hij 's ochtends na 5-en regelmatig wakker zoals bij jou Michelle. Ik ga ook eens denken aan iets tegen de kou, zijn kamertje is inderdaad niet zo warm.

Groeten, Harry
 
Het heeft inderdaad geholpen! Had nog geen slaapzak met lange mouwen, maar heb een warmere pyama van badstof aangedaan en een extra dekentje en is om 6.00 heel even wakker geweest (zo kort dat toen ik al bij hem was, sliep hij alweer) en heeft toen doorgeslapen tot 8.00.
 
Terug
Bovenaan