onrustig slapen

Hallo allemaal,

Mijn dochter van nu 6 maanden heeft nog nooit doorgeslapen. Dat is niet zo erg (natuurlijk had ik het liever anders gehad) dat komt vanzelf. Maar de laatste week slaapt ze echt heel onrustig. Overdag sliep ze eerst nog wel 3 keer. NU nog maar 2 keer en als het een uur is, is het lang. Ze is voortdurend haar speen kwijt en gaat dan huilen.
'snachts wordt ze echt heel vaak wakker, dat begint soms al rond 01.00 uur. Ze gaat meestal tussen 21.30 en 22.00 uur naar bed, nadat ze een voeding heeft gehad.
Ik heb werkelijk geen idee waarom ze zo onrustig is. Ze is niet ziek, ik zie nog geen tandjes die er aan komen. Kan het ook komen door ontwikkelingen? Vanaf vorige week brabbelt ze er op los, ze is druk aan het oefenen om van rug naar buik te draaien en andersom.

ik moet zeggen dat de vermoeidheid nu wel begint toe te slaan. Ik ga er niet direct heen als ze huilt, maar ze huilt zichzelf helemaal wakker als ik te lang wacht. Maar daarnaast kan ik de speen wel geven maar vaak meld ze zich binnen drie kwartier weer,
heeft iemand tips??

groetjes natasja, moeder van Isa

Misschien heb je helemaal niets aan mijn tip maar bij ons hielp het. Mijn kleine gooit ook constant zijn speen uit bed of is hem opeens kwijt. Dus ik heb gewoon 3 spenen binnen handbereik gelegd en.....sindsdien slaapt hij door!! Hij weet altijd een speen te vinden.

groetjes,

Sandra

Hoi,

vermoeiend he. Ik heb ook zo'n tijd gehad met mijn zoontje toen hij ongeveer 6 maanden was. Vreselijk, want het sloopt. Wat ik eraan gedaan heb weet ik niet meer precies, niks geloof ik. het is een fase en die gaat wel weer over. Misschien zit ze even niet zo lekker in haar velletje of wordt ze toch ziek ofzo.

De enige tips die ik heb:
* Probeer 's avonds voor het slapen gaan een beetje hetzelfde ritueel aan te houden (grodijnen dicht, pyamaatje aan, verhaalte voorlezen, knuffels een kusjes o.i.d.)
* Zet de tv uit ongeveer een uur voor ze gaat slapen. Ze krijgen daar zoveel prikkels van. Wij hebben nu na half 6 de tv niet meer aan tot mijn zoontje naar bed gaat (19.15) en dat scheelt een boel!!

Sterkte!

Judith

Hallo Natasja,

Ik heb nu een dochtertje van 7 maanden en met 6 maanden had ik ook even dat ze onrustig sliep maar mijn dochter heeft sinds dat ze 6 weken geen speen meer want ze wilde die niet maar toen ze zo onrustig sliep heb ik haar een knuffel geven (sigikid) zo'n knuffelkopje met een doek eraan waar ze op kan sabbelen en in het begin haalde ik die weg voor de nacht maar met een paar nachten begon ze te huilen omdat ik die weg haalde en nu laat ik die knuffel bij haar liggen ik kijk alleen s'avonds of die knuffel  niet haar gezicht ligt. Ik weet niet of je er wat aan heb maar misschien helpt zo'n knuffel want daar komt op een gegeven moment haar luchtje aan en dat is dan vertrouwd.

En net als de andere schrijfsters raadt ik je ook aan  een vast ritueel te doen s'avonds wij doen bijv: om 19 uur gaan wij naar boven met haar knuffelen en uitkleden en lekker 20 min in bad en daarna lekker tuttelen en aankleden  en ze krijgt bij ons op het grote bed om 19.45u haar laatste papfles en daarna gaat ze heerlijk haar bedje in tot de volgende ochtend half 8.

Ik hoop dat je hier wat aan heb en het zijn echt ook momenten.

Ik wens je alle succes toe.

Natalie mama van Daimy

Misschien is inbakeren een idee voor je.
http://www.debakermat.nl/
Het kindje wordt er rustiger van.
Het boek "de tevreden baby" van Gina Ford  met goede voedings- en slaapadviezenis ook een aanrader!

Terug
Bovenaan