Onrustig slapen!

Onze meid is bijna 8 maanden en slaapt sinds een week onrustig. Ze slaapt wel, maar maakt aldoor geluid waardoor ik steeds wakker wordt, terwijl ze niet eens bij ons op de kamer ligt...
Komt dit door een ontwikkelingssprong of kan het te maken hebben met doorkomende tanden? Gaat het over?

Wie herkent wat in mijn verhaal?
 
Ik heb een dochter van dezelfde leeftijd en bij ons komt het ook steeds vaker voor dat ze 's nachts wakker wordt en huilt. Ik weet natuurlijk ook niet precies wat het is, maar al we haar even troosten en meteen weer terugleggen dan gaat ze weer lekker slapen.
Ik denk dat ze misschien naar droomt. Ze gaat nogal snel in ontwikkeling op het moment en stoot overdag veel haar hoofd, of valt om. Ik denk dat ze daar 's nachts weer over droomt ofzo. Het zouden natuurlijk ook tanden kunnen zijn, maar als ze pijn zou hebben dan zou ze toch niet meteen weer gaan slapen denk ik.....

Ik vind het ook lastig, maar er zit niets anders op dan blijven troosten en afwachten hoe het verder gaat!
 
Hoi,
mijn dochter is bijna 9 maanden en slaapt al bijna 2 maanden heel onrustig. het begon zo ongeveer gelijk met het aanbieden van bijvoeding en het is nog steeds rampzalig. ben de uitputting nabij. zeker omdat we ook nog een zoontje hebben van 3,5 die natuurlijk ook zijn aandacht verdient.
maar goed, ik lees overal dat het inderdaad een sprong is: ze begint zich nu echt voort te bewegen door de kamer en al die indrukken moeten dus wel verwerkt worden. en 2 tandjes en een flinke verkoudheid.
en ze draait zich op de buik en is vervolgens te moe om terug te draaien. dan begint het verdriet pas echt en helpt een tut en een aaitje over de bol niet meer.
maar af en toe eens even flink klagen en eens even bijslapen overdag als de kindjes even bij opa en oma zijn, helpt wel om het vol te houden.
 
Meiden, bedankt voor jullie reacties. Ik ben dus niet de enige die hier mee zit. Het is dus vrij normaal, maar wel heel irritant. Vooral als je moet werken. Anders ga ik rustig 's middags nog even naar bed! Dus..... hopen dat het snel over gaat!

xxx
 
Hoi allemaal,

Ben weer even nieuwe hier. Heb een zoontje van 2 en nu net weer een zoontje van nu bijna 2 weken. Dus dacht, owja, dan mag ik hier ook weer kijken:)

Ik herken wat jullie schrijven van m'n oudste zoontje. Het komt inderdaad door de ontwikkeling die ze doormaken en dat ze 's nachts meer (bewust) gaan dromen. Op aanraden van een vriendin ben ik kindival gaan gebruiken. Dat is van VSM en helpt bij onrustig slapen en slapeloosheid. Misschien is het ook een tip voor jullie. Bij ons werkte het echt goed!

Succes ermee!

Groetjes,
Jo
 
Hoi Allemaal,
jullie hebben vast mijn klaagzang van een paar dagen terug gelezen.
heb er eens uitgebreid over gepraat met diversen mensen (waaronder mijn zus en die heeft niet eens kinderenm haha), maar zij kon wel even goed analyseren wat er eigenlijk gebeurde: ik ging haar altijd even een kus geven als ik zelf ging slapen: voor haar het startsein om te beginnen met de onrust. daarnaast hebben we altijd alle deuren open en dus werd ze wakker van alles wat maar een beetje geluid en/of licht maakt. dus: bedje verplaatst naar een donkere kant van de kamer en geen kusje meer voor mamma.
en jawel: ze heeft nu al 2 nachten helemaal doorgeslapen (ben de eerste nacht om 5 uur wel even gaan kijken of ze het nog "deed").
dus als je hier zelf last van hebt: een doorbreking van het patroon kan soms helpen.

Succes!
 
Meiden bedankt.... onze schat slaapt weer wat beter de laatste dagen... gelukkig. maar die tip van Kidival van VSM zal ik onthouden...

bedankt!
 
Hier ook een onrustig slapertje ... Ik wordt ook steeds wakker van haar geluidjes, het is even en dan slaapt ze in maar ik ben dan klaar wakker, behalve 's-morgens hahahaha.

Ik zal kindival van VSM onthouden.

 
Terug
Bovenaan