Onrustig slapen!

Loïs is nu bijna 8 maanden en slaapt snds een week enorm onrustig 's nachts. Ze slaapt wel maar maakt allerlei geluiden. De ene nacht is het erger dan de andere maar er gaat bijna geen nacht voorbij dat ik er niet wakker wordt. Ik heb vannacht echt elk uur gezien. Vreselijk.

Wie herkent dit en weet waardoor het komt? En wat zou ik er zelf aan kunnen doen.

Hoi Bloempje

Ik ben gister op het cb geweest en daar "waarschuwde" ze mij dat dit rond deze leeftijd kan spelen. Het komt omdat ze nu echt de indrukken van overdag gaan verwerken in een soort van droom. Vaak in combinatie met een stukje verlatingsangst waarbij ze even behoefte hebben aan een knuffel van papa of mama.
Noah heeft het soms ook, dan wordt hij ineens gillend wakker en valt dan daarna heel snel weer in slaap. Meestal is het bij hem een kwestie van een speentje en soms en aai over de bol. Binnen een minuut slaapt 'ie weer. De ene nacht gebeurd het niet of één keer, de andere nacht gebeurd het een keer of 6.
Ik denk eigenlijk niet dat er iets aan te doen is.. gewoon uitzitten en hopen dat het snel weer over gaat. Maar goed, een kennis van me zei toen hij hoorde dat ik zwanger: "welcome to two years of no sleep" en ja, zo is het ook wel een beetje vrees ik..
We moeten dus nog maar even doorbijten!

Liefs, 10e

Hoi,

ook Tijn wordt hier weleens gillend wakker. Meestal ergens tussen 2 en 3 en voor ons gevoel eerder op de dagen nadat hij op het kinderdagverblijf geweest is. Zie het dus inderdaad ook als een verwerken van alle indrukken. Gelukkig blijft het bij Tijn meestal bij 1 en soms bij 2 keer per nacht en hoeven we er meestal niet uit. Dan valt hij zelf weer in slaap. Soms is een aai over zijn bol en het speeldoosje aanzetten even nodig.

Succes ermee!

groetjes Natasja

O.... wat een opluchting dat dit normaal is, maar ik hoop dat het geen twee jaar duurt want dat ga ik echt niet trekken!!! Zucht... vannacht ging het beter gelukkig.... hopelijk vannacht ook!

meiden bedankt!

xx

Hoi Bloempje
Hoe herkenbaar.
Dilan slaapt de laatste tijd ook steeds onrustiger. Ook wordt hij de laatste tijd steeds eerder wakker.
Jammer maar helaas.
Groetjes Nurse

HIer gaat het iets beter. Vannacht niet gehuild en de nacht daarvoor ook niet..... zucht.... afkloppen maar!

Succes met alle nachtbrakertjes... xx

Ha Bloempje!

Heel herkenbaar!! Hier ook wat gehuil en gegil midden in de nacht. Inderdaad, de ene nacht gaat beter als de andere....
Wij hebben Jules hier ook nog liggen en die wil ook nog wel eens dromen. Van de week heb ik ook ieder uur gezien. Eerst de ene dan de ander. Meer dan een aai over hun bol hebben ze niet nodig en de kids slapen binnen enkele minuten weer. alleen ik lig nog een half uur wakker!!!! Het breekt je echt wel op! En ook al gaat mn man eruit, ik moet hem sturen. Hij wordt er niet wakker van. En hij gaat ook wel, maar wakker ben ik dan toch al......

Sterkte ermee!!
GR Antoi

Terug
Bovenaan