onrustig slapen

Hoi hoi,

Mijn zoontje van 20 maanden, slaapt thuis heel erg onrustig. Eigelijk altijd al gedaan, als baby lag hij ingebakerd. Hij wordt gemiddeld 6x per nacht wakker. Nou mijn probleem... Bij mijn schoonmoeder slaapt hij als een roosje! Als wij er even helemaal doorheen zitten, mag hij daar een nachtje logeren, en slaapt hij aan een stuk door. Nou waren we een weekendje weg, en ook daar, slaapt hij als een roosje! Ik heb helemaal niet zo zweverig, maar ben nu toch bang dat het iets met zijn kamertje te maken heeft.

Iemand ervaring of tips?

Groetjes Liff
 
Hoi Annike,

Bedankt voor de tip. dit hebben we al wel geprobeerd. Ook hoorde ik dat kindjes last kunnen hebben van straling van bijv wasmachine of koelkast. Als het goed is staat zijn bedje straling vrij! :) Maar nog steeds veel onrust.

Groetjes
 
Nou ik ben ook niet bepaald zweverig aangelegd maar had zelf altijd een "vreemd" gevoel in de kamer van mijn dochter, ze sliep er ook het liefst niet, na een uurtje kwam ze eruit en kroop bij mij in bed. Dit duurde totdat een vriendin bij mij op bezoek kwam en hetzelfde gevoel had bij dr kamer als ik maar zij is wel zweverig. Ze heeft witte salie aangestoken, wat gevraagd, een paar keer rondgelopen in de kamer en vervolgens in de huiskamer een theelichtje op laten branden; je raad t al, sindsdien slaapt mijn dochter als een roos in dr eigen bed...

Succes!
 
Jeetje wat een bizarre verhalen zeg, maar ik geloof er wel in. Wij hebben een aantal jaar geleden 2 kinderen verloren en die hebben opgebaard gestaan in ons kleine kamertje, en de grote kamer is de baby kamer geworden. Maar inmiddels ben ik zwanger en willen we het kleine kamertje de babykamer maken, maar heb er toch twijfels bij, en ik ben echt niet zweverig maar het is het gevoel dat dat hun kamertje is. Ondanks dat het hun broertje/zusje daar gaat slapen.

Ik snap ook niet waar ik me druk om maak want als het niet was gebeurd was de baby ook naar de baby kamer gegaan.
 
Hoi Nynke,

Ik kan me wel indenken dat je dat een onbestemd gevoel geeft. Misschien is het ook wel mooi, dan weet je in ieder geval zeker dat er gewaakt wordt over je baby'tje.

Ik vind het erg interessant om jullie ervaringen en meningen te lezen. Ik heb ook het advies gekregen om een bepaalde steen voor het raam te hangen. Eerst nog even uitzoeken welke, en dan maar proberen.

Groetjes Liff
 
hoi liff,

wellicht een idee om te kijken of het bij jullie misschien niet te donker/ te licht op de kamer is? ander matrasje?

succes. hopelijk slaapt hij snel goed door.

xxx
 
ik weet niet hoe je de kamer ingericht heb en hoe je muren zijn, maar het beste is om de kamer zo rustig mogelijk te houden. Niet veel tierelantijntjes enzo en licht kleuren op de muren. Zeker geen rood, daar worden kinderen heel onrustig van.

 
Terug
Bovenaan