onrustig

Ik heb een dochter van 5 mnd. Echt een snoepie.
Maar er is 1 ding waar ik waar ik mij soms wel eens zorgen over maak.
Ze is van nature vanaf de geboorte heel beweegelijk en onrustig. Zeer temperamentvol zeggen ze. Sinds kort heeft ze moeite met lang bij mij op schoot te zitten , het schijnt haar dan snel te vervelen en gooit als het ware haar kont omhoog als of ze wil zeggen ik wil eraf.
Ze kan ook heel goed kwebbelen maar soms geeft ze van die oerkreeten, als of het uit haar tenen komt, ze loopt dan ook helemaal rood aan. ze is een dametje dat nu al goed laat weten wat ze wel wil en niet wil.
Soms ben ik wel eens bang dat dat later negatief bij haar gaat uitpakken met driftbuien enzo.
Maak ik mij voor niks zorgen of herkent iemand dit en weet hoe ik hier mee om moet gaan.
Ze is verder en prachtmeid hoor en heb dan ook niets verder te klagen.
groetjes saskia
 
Hoi Saskia,

ik herken veel in je verhaal, mijn zoontje is nu 10 maanden maar van jongs af aan al een sterke eigen wil en is ook behoorlijk temperament vol. Een echte ram!!
Ons ventje kan ook woest worden wanneer je een speeltje of iets wat hij ziet als zijn speeltje afpakt, hij gaat zich dan helemaal strekken en gaat vreselijk huilen. Ik laat hem uitrazen en vertel hem dat hij best boos mag zijn hoor. ( niet dat hij het al snapt, maar ik blijf in ieder geval heel rustig), na een halve minuut is het vaak weer over...ook wil hij al veel dingen zelf doen ( oa eten) maar helaas voor hem heeft hij toch echt nog hulp nodig, liggend aankleden wil meneer ook niet meer, kan hier ook woest om worden, helaas voor hem zijn wij de baas, we komen hem best te gemoed maar het is wel duidelijk dat het een persoontje is die straks ( en nu) wel consequentheid vereist...
eigenlijk moet ik er vaak ook wel stiekum om lachen hoor, ik heb toch liever een ventje met pit dan het tegen overgestelde...
het is een schat van een ventje en luisterd wel heel goed maar heeft wel al duidelijkheid nodig ( maar welk kind heeft dat niet).
ik denk dat het wel los gaat lopen...
geniet van je meisje en suc6

gr.
andere saskia
 
Hoi saskia,

Heel herkenbaar hoor, mijn dochtertje is ongeveer even oud en echt een fel dingetje, al vanaf de geboorte! Ze heeft een sterke eigen wil en gaat direct huilen als het niet gaat zoals zij wil. Als ik niet direct de fles geef na het omdoen van de slab dan gaat ze toch tekeer! Ze strekt dan ook heel erg! Het gekke is dat ze tussendoor zo ontzettend lief is en superveel lacht. Echt een vrouwtje he, nu al last van stemmingswisselingen, hahaha! Ik moet zeggen dat ik ook een beetje bang ben dat zij over een tijdje echt driftbuien krijgt en moeilijk te handhaven is. Wij hebben ons nu al voorgenomen om heel consequent te zijn, proberen rustig te blijven en ook streng. en natuurlijk ook lief, maar dat spreekt voor zich. We hebben gewoon pittige kindjes!
succes ermee!
Groetjes,
Petra
 
Hallo!
Herkenbaar hoor. Wij hebben ook zo'n pittige dame. Als ze niet snel genoeg haar fles krijgt laat ze dit goed merken. Als ze dan gedronken heeft is alles weer goed. En verder hebben we helemaal geen problemen met haar.
Ik hou er wel van hoor een beetje pit!

groeten,
Diane
 
tja herkenbaar, wij hebben een zoontje, en net als wat Saskia zegt, liever een beetje pit dan het tegenovergestelde. Trouwens hij heeft het ook niet van een vreemde (van mij).

veel plezier met je pittige dochter!!!
 
Terug
Bovenaan