onrustig

Mijn dochtertje is nu 8 weken oud en 's avonds is ze vaak erg onrustig, wil dan alleen maar op schoot slapen, of waarschijnlijk van krampjes getroost worden. Wie heeft hier ervaring mee? of tips om haar 's avonds gewoon in haar bedje te laten slapen? Alvast bedankt

Mijn dochtertje van nu bijna 3 maanden heeft er ook veel last van gehad.
Als ze heel erg onrustig zijn van de krampjes kan je niets anders doen dan troosten en cirkel bewegingen maken met de vingers met de klok mee op het buikje.
Als ze dan weer rustig is, proberen terug te leggen in eigen bed, ik weet het is moeilijk maar in ieder geval blijven proberen.
Ik kreeg ook als advies slappe rooibosthee te geven, is ook rustgevend.(weet niet vanaf welke leeftijd)
Kruikje mee in bed voor de warmte helpt ook.

Veel succes!! XXX Debby

Geef je nog borstvoeding? Leg haar anders eens wat vaker aan, sommige kindjes willen s'avonds lekker bij mama zijn. Ze is ook nog maar 8 weekjes en nog maar amper uit je buik.

Groetjes Gonda. (mama van Stefan, Thijmen, Sharon en Matthias)

www.borstvoedingsforum.nl

Ik heb het met mijn kinderen en hoor het ook veel van vriendinnen dat hun kinderen 's avonds ook veel huilen.
Ik heb met mijn kinderen altijd op de arm gelopen in de 'Mensendieck'houding (totdat ze hier echt te zwaar voor werden, want het is wel vermoeiend).
Het kind met de rug tegen je buik op zo'n beetje borsthoogte (dat je arm in 90 graden staat). Onderarm tegen zijn buik. Ik heb een voorkeur voor mijn rechterarm: linkerarmpje en -beentje hangen onder je arm te bungelen en de rechterarm- en been er overeen. De billen zitten dan tegen de binnenkant van je arm (hoe heet de binnenkant van je elleboog?) aan. De meeste kinderen vinden dit heerlijk. Hoop dat het een beetje duidelijk is, want het is moeilijk te omschrijven.

Sterkte.
Marianne

ik heb wel gehoord dat dat clusteren heet..dan gaan ze alle indrukken van de dag verwerken en dat doen ze het liefst bij mama...
ik denk dat je het beste naar je gevoel kan luisteren..wat vind je zelf prettig? als ze lekker bij je op de arm slaapt en jij hebt hier vrede mee, is dat toch prima?
persoonlijk probeer ik mijn dochter(nu 9 weken) altijd in bed te laten slapen. het gebeurt wel eens dat ze enorm van slag is, en dan slaapt ze wel lekker in mijn armen, of die van mijn partner...
wat ik bij krampjes doe, is haar op de aankleedkussen leggen en gaan fietsen met haar beentjes..en met de klokmeedraaien op haar buikje...ik geef ook cinababydrupjes voor de krampjes..na het drinken even goed rechtop houden helpt ook!
ik heb ook wel eens de tip gehad, om je kindje op de buik op je knie te leggen, zodat ze zeg maar met haar hoofd aan de ene kant ligt en haar beentjes aan de andere kant...dat heb ik 1x gedaan omdat ze niet goed kon poepen en ze had vervolgens haar luier vol!

succes er mee....hoop dat je wat aan mijn tips hebt..

Terug
Bovenaan