onrustig

Ik heb een dochter van 5 mnd. Echt een snoepie.
Maar er is 1 ding waar ik waar ik mij soms wel eens zorgen over maak.
Ze is van nature vanaf de geboorte heel beweegelijk en onrustig. Zeer temperamentvol zeggen ze. Sinds kort heeft ze moeite met lang bij mij op schoot te zitten , het schijnt haar dan snel te vervelen en gooit als het ware haar kont omhoog als of ze wil zeggen ik wil eraf.
Ze kan ook heel goed kwebbelen maar soms geeft ze van die oerkreeten, als of het uit haar tenen komt, ze loopt dan ook helemaal rood aan. ze is een dametje dat nu al goed laat weten wat ze wel wil en niet wil.
Soms ben ik wel eens bang dat dat later negatief bij haar gaat uitpakken met driftbuien enzo.
Maak ik mij voor niks zorgen of herkent iemand dit en weet hoe ik hier mee om moet gaan.
Ze is verder en prachtmeid hoor en heb dan ook niets verder te klagen.
groetjes saskia
 
beste onrustige moeder

ik heb een zoontje van 6 maanden een die doet het ook als ie dan iets op tafel ziet staan dan wil ie dat pakken en dan wipt ie zo van me schoot af en die oerkreeten daar kent me zoon er ook een paar van .. ik denk dat dat er gewoon bij hoort een dat het allemaal wel goed komt hoor zal me niet echt zorgen maken
geniet er gewoon van een maak het op schoot zitten spannend doe ik ook maak er een spelletje van vindt ie leuk
nou hoop dat je hier iets aan heb
 
hoi saskia
ik zou me niet zo een zorgen maken...ik heb een dochterje van bijna 8 weken en die doet dat nu ook al maar dat komt omdat ze nog niet kunnen zeggen wat ze willen en vandaar die reactie en meisjes zijn nu eenmaal heel erg tepramentvol dat hoort erbij...maar jongens kunnen er zeker ook wat van..ik hoop dat dit je wat geruststelt

groetjes ilona
 
Hier nog zo ’n supen mannetje , mijn zoontje nu 8,5 maand doet dat ook.
hij kan ontzettend driftig zijn al vanaf de geboorte.
zo mocht ik met aanleggen zijn hoofdje er niet naartoe duwen hij wilde het zelf doen. Hij wil nu nog steeds alles zelf doen en kan hij ook driftig worden als iets hem niet lukt.een soort frustratie,
het lijkt me een hele gewone ontwikkeling ik maakte me eerst ook omwijs zorgen om hoor, ik was al bang dat ik straks zo ´n kindje kreeg die rellen in de supermarkt schopt omdat hij iets wil hebben. Ik zag de toekomst niet echt meer door een roze bril.
nou ik merk wel dat dat reuze meevalt als je maar grenzen stelt.


En het is ook niet vreemd dat een baby driftig is, eigenlijk is het heel begrijpelijk het komt vaak uit onmacht het is het enige wat ze kunnen doen op dat moment. Zo met het eten, een minuut is een oneindigheid voor zo ’n kindje en ook hij je even niet ziet, dat snappen ze in het begin nog niet, bij hun is : weg is weg. Verdwenen. Bestaat niet meer omdat ze het niet kunnen zien. Dan paniek
Eigenlijk is het een hele goeie eigenschap want het zijn vaak doorzetters! en die geluiden horen er ook bij (oefenen met de stem) en hij wil soms ook niet bij me zitten , hij wil ondekken!
het worden nu steeds minder buien ook omdat we mekaar nu beter begrijpen denk ik en ik ga er anders mee om:
Zo krijste hij ook het hele huis bij elkaar als ik te lang over deed om zijn eten te pakken. Meneer weet hier precies wanneer hij wat krijgt want we hebben een aardige regelmaat in de dag. Ik legde hem dus eerst in de box en maakte dan zijn eten klaar. Krijsen rood hoofd erg driftig. (Wel kon hij uren achter mekaar in de box spelen dan had hij er geen last van.)
En dan was ik zo gefrustreerd en gehaast dat de lol er niet meer in zat. Nu zet ik hem in de kinderstoel in de keuken, dan kan hij zien dat er aan gewerkt wordt en snapt hij nu wat er aan de hand is, want zien is begrijpen en nu brabbelt hij er op los , en dan zingen we even een liedje . wij zijn beiden daarin een stuk veranderd.

Veel succes en het komt goed!
Liefs Michelle

 
Hallo,

mijn zoontje is nu ruim 9,5 maand.
Hij is ook al sinds zijn geboorte een temperamentvol mannetje.
Als hem iets niet zint of lukt word hij rood en begint hij te krijsen.
nu hij kan staan aan de tafel en zich overal aan kan optrekken is het helemaal een rampenplan bij ons thuis.
Ik kan hem geen minuut meer alleen laten.
Daarin tegen kan hij eindelijk wel even rustig in de box spelen.
en van je schoot afwippen dat is normaal dat doen veel kinderen.
Ze willen graag ontdekken en alles pakken.

Succes ermee en maak je niet al te druk.
Beter temperamentvol dan stil in een hoekje zitten zeg ik wel eens tegen mensen die mijn zoontje erg druk vinden

groetjes kim
 
Mijn zoontje van 6,5 maand heeft dat ook al een tijdje. Hij kan soms ineens vanuit het niets heel driftig worden. Echt zo'n oerkreet geven, zijn handjes tot vuistjes maken, armen strekken, billen omhoog om de beentjes ook te strekken en helemaal rood aanlopen! Soms heeft hij het ook als hij op schoot zit en gooit zich dan echt achterover!
Ik vraag dan echt af wat 'ie ineens heeft, maar volgens mij is het ook gewoon een beetje ontdekken van geluiden en bewegingen en kijken hoe er op gereageerd wordt!

Ik reageer er maar niet op en hoop dat het een periode is die voorbij gaat!

Groetjes van nog een Michelle
 
Terug
Bovenaan