Onrustig

Hai meiden,
Ik heb een hele onrustige nacht van Olivia gehad vannacht. Normaal slaapt ze zonder een geluidje door vanaf ongeveer 20.30 tot 7, maar gisteren moest ik een speentje brengen om 5.15 uur en daarna nog een paar keer tot ze honger had om 7.45 uur. Vanaf 5.15 uur toen niet meer geslapen, ook omdat mijn oudste dochter vanaf 6.50 uur niet meer wilde slapen.
Maar vannacht was echt prut, vanaf 3.45 uur in de weer geweest met speentjes die om het half uur of soms om het uur opnieuw gegeven moest worden. Tussendoor nog maar beperkt geslapen en het in slaap vallen was erg lastig. Helaas ben ik alleen thuis tot donderdag omdat mijn man in het buitenland zit voor zijn werk dus ik voel me redelijk gesloopt (hoe houden die andere moeders het toch vol die gewoon nog nachtvoedingen moeten geven??).
Maar mijn vraag is of meer kindjes hier er last van hebben? Dan voel ik me er geruster op dat het weer een fase/sprongetje is ;)

Olivia is vandaag 12 weken maar als ik de uitgerekende datum aanhoud is ze al over de 13 weken (het schijnt dat je met de ontwikkeling daar rekening mee moet houden).

x Martha

Heey,

Liam is pas 10,5 week, maar ik had donderdag op vrijdag ook zo'n nacht! Gister ook nog wat onrustig, maar vanacht was het weer goed!
Weet niet waar het van komt, maar zal er idd wel een beetje bijhoren....of was het misschien volle maan??

liefsss

Op www.oeiikgroei.nl kan je de sprongenwekker zetten. Krijg je een mailtje zodra er weer een sprongetje aan zit te komen. Maar als het goed is moet Olivia haar sprongetje al hebben gehad want deze is 12 weken na de uitgerekende datum...

Voor Rodin moet ik er snacht ook wel eens uit. Dan probeerd hij om te draaien naar zijn buik, maar is dan eigenlijk te moe om kracht daarvoor te zetten, dus moet ik m helpen. Daarna slaapt hij prima verder. Hij komt de laatse week wel een uur eerder voor zijn 1e voeding. Zal er idd wel bijhoren.

Groetjes, Nicole

PS: Rodin is nu 13 weken

Sprongetjes, spurtjes, fases, whatever, het is gewoon hartstikke zwaar als je er een paar nachten achter elkaar iedere keer uit moet. En natuurlijk is je man dan net weg. Hopelijk kan je even bijtanken als hij weer terug is!

Ik heb die hele sprongenwekker overboord gezet na de eerste, de ene keer klopte het en de volgende keer weer niet... ik merkte dat ik teveel op 'oei ik groei' zat te letten ipv naar mijn kind te kijken. Jasmijn had er een week ofzo geleden ook last van... moest ze opeens weer heel vaak gevoed worden, en dan een één derde flesje en weer als een blok in slaap vallen (ja... zíj wel ;-)

(Het kan trouwens ook het weer geweest zijn. Ik weet niet hoe het bij jullie was, maar hier is het de afgelopen dagen vies benauwd geweest!)

aaaaaaaaaaaaaah hebben we dezelfde dochter...hier ook precies hetzelfde verhaal..heeeeeel apart..:D
Fleur is ook 12,5 week...(uitgerekende datum 14,5 week).
Hoop dat het gauw weer beter gaat, want ben ook redelijk gesloopt nu...:p maar ik ben blij dat jij het ook hebt, het zal er dan wel bij horen!!

Ik dacht dat het ermee te maken had dat Fleur vd week over is gegaan op de 4 voedingen!! De eerste paar nacht sliep ze nog gewoon dus ik geloof ook niet helemaal dat dat het is!!

Liefs Liesbeth

Fijn om te lezen dat Olivia niet de enige is ;)
Ik had inderdaad al in het oei ik groei boek gekeken en zag dat het juist een zonnige periode zou moeten zijn...
Bij mijn oudste dochter klopte het meestal wel.

Ze is wel heel druk met proberen te rollen van buik naar rug (lukt bijna) in slaapzak dus misschien is het toch een sprongetje.

Ik vroeg me eerst ook even af of het door de 4 voedingen kwam, maar het gaat echt niet om honger 's nachts. En ze drinkt overdag steeds meer.

Benauwd was het inderdaad van de week wel, maar deze laatste dagen juist weer niet...

Ja, inderdaad erg heftig dat het net allemaal is nu mijn man weg is. Die pech heb ik meestal wel. Is het Olivia niet, dan is het mijn oudste dochter met nachtmerries.
Het is nu aftellen tot donderdag ;) We zitten op de helft nu.

Dank voor de reacties!

Bij Dani het zaterdagnacht ook ineens vanaf 3 uur, we waren op de camping en normaal hoor ik hem hele nacht niet tot hij wakker wordt rond 8 uur. Maar nu werd hij om 3 uur al wakker tut erin gedaan toen om 5 uur weer maar kwam gewoon uiteindelijk om 8.20u maar ik merk wel dat ik er al niet meer tegen kan snachts eruit... wat raak je snel weer gewend he aan een ander ritme...

Terug
Bovenaan