onrustig

bjorn is erg onrustig sinds gisteren.
slaapt heel licht of gewoon een paar uur niet.
ook tijdens de fles is hij onrustig, drinkt even dan weer huilen, drinkt weer even , verslikt zich, drinkt weer even... zo gaat dat door.

ik ga maandag naar het cb om het te vragen wat dat kan zijn (dan is het inloop spreekuur)
hij heeft ook op zn gezicht heel veel uitslag enop zn romp en rug.
het zijn ze hormonen die eruit komen maar ik twijfel nu omdat het niks minder word.

hopelijk is het geen exceem en is hij ergens allergisch voor....

Vervelend ja,ik ken het wel een beetje van Kyandro die is soms ook zo tijdens het drinken,er zit dan altijd wel wat dwars.of hij moet poepen of is erg misselijk.hij moet iedere week 1 keer flink spugen.hij is dan die dag ook heel onrustig wil dan drinken maar ook weer niet.als hij dan spuugt is het ergste over.maar niet altijd hij moet op zo een dag ook heel veel poepen zo zielig.nu is alles weer rustig.en heb ik een heel lief rustig tevreden kind.ook bij Kyandro kan dat 2 dagen duren.maarja je maakt je toch zorgen met die uitslag natuurlijk..hoop dat ie zich snel wat beter voelt.zo zielig he als die kleintjes wat hebben.
succes en sterkte '
liefs jootje

Hee, dat klinkt bekend! Ons mannetje heeft uitslag in zijn hals, oortjes en op bovenruggetje en borst. Het lijlt steeds meer op uitslag ipv acne.
Ook is hij tijdens het drinken, vooral als hij aan borst nummer 2 aan het drinken is is hij heel erg wurmerig, laat vaak los etc. maait met armpjes. Maar hij slaapt sinds een dag of 10 juist weer wel vrij goed, wat natuurlijk heerlijk is.

Ik heb zelf als kind veel last van eczeem gehad en het is vaak (heb ik me laten vertellen) een voorbode van een voedselallergie of intollerantie... Da's dan lekker; om dat te voorkomen ben ik zo bewust met bv bezig en let ik onwijs op wat ik eet. Ik heb zelf namelijk een heel erge noten- en pinda allergie...

Ik hoooop zo van harte dat ons mannetje dat niet ook heeft! Jammer dat ze nu nog nergens op kunnen testen ;-)

Ik ben benieuwd wat het cb je vertelt, Mammiebjorn!
Veel beterschap voor je ventje!

Met het drinken, weer loslaten, huilen tussendoor enz klinkt het als spruw.. Dan doen kindjes dat ookvaak en dat kan pijn doen waardoor hij missch ook slecht slaapt, maar goed, als ik dan je onderste verhaal lees over de uitslag e.d. heeft dat niet te maken met spruw.
Misschien eczeem idd, al is mijn ervaring dat eczeem niet vaak op de rug voorkomt, maar veelal armpjes, beentjes, gezicht, maar goed, daarin is elk kindje anders natuurlijk.
Onze dochter heeft ook behoorlijk eczeem, zij is nu 2,5 jr, en ik ben nu ook zeer allert bij onze zoon van 1 maand, of hij niet dezelfde klachten/ symptomen krijgt, het is zo vreselijk als ze pijn of jeuk hebben.

Laat ze er op 't buro maar goed naar kijken en als je twijfelt gewoon je arts vragen.. bij onze dochter zeiden ze destijds eerst ook van bay-acné maar was dus ook eczeem, we hebben er lang mee doorgelopen / aangesukkelt voor we uiteindelijk serieus genomen werden en een verwijzing kregen, ze is nu onder behandeling van de dermatoloog en het gaat stukken beter! Veel suc6 meid.

Jeetje vervelend joh.

Heel goed dat je het CB om hulp vraagt. Het zou kunnen wijzen op koemelkallergie (ligt eraan welke voeding je gebruikt). Dan worden kindjes vaak ook heel onrustig, spugen en uitslag/eczeem.
Ga er niet gelijk vanuit dat dit het is, maar hou het in gedachte.

Ik hoop dat je gauw duidelijkheid krijgt. In de tussentijd wil ik je sterkte (en rust) wensen.

Liefs,

ze zeiden idd dat het baby acne was en dat het langzaam weg zou trekken (begint bij het hoofd en zakt dan langzaam naar beneden en weg) maar bij bjorn blijft het.
ik heb soms het idee dat het de ene dag erger is dan de andere dag.
maar dat kan ook zijn omdat hij de ene dag wat rustiger is dan de andere en door het druk maken dat het meer opvalt.

wie weet hoe lang die babyacne aan mag houden?

Terug
Bovenaan