Ja is helaas wel herkenbaar hoor voor kleine baby's. Mijn jongste dochter sliep bijvoorbeeld het liefst op haar zij, maar draaide 10x per nacht terug naar dr rug en dan moesten wij haar stééds weer op dr zij draaien. Speentjes kunnen ze idd ook zelf nog niet vinden..
Hier hielp het om haar juist op dr eigen kamer te laten slapen en dan hoorden we niet alles. Dan hoefden we er dus 'maar' 8x uit ipv 20x.. omdat ze de andere keren gewoon zelf weer in slaap viel blijkbaar. En als ze bij ons op de kamer lag, hoorden we natuurlijk álles, dus gingen we er wel 20x uit, ook al was dat niet altijd nodig.
En soms hoorde ik haar wakker zijn, maar ging ik er gewoon niet naartoe en dan werd het soms vanzelf weer stil. Je moet ook even 'leren' dat je niet voor elk piepje of elke scheet naast haar bed hoeft te staan haha.
Maar meerdere keren uit bed is helaas herkenbaar, voor ze écht dieper gaan slapen zijn ze wel wat maandjes ouder..
Mijn jongste dochter is nu 16 maanden en nog steeds hoor ik haar soms rommelen of een schreeuw geven in de nacht en de meeste nachten moet ik er nog wel 1x uit, maar dat is natuurlijk al veel beter te behappen dan 10x. Ze slaapt op deze leeftijd véél dieper dan toen ze 4 maanden oud was, dat heeft tijd nodig!