Onrustige baby, oorzaak?

Welke oorzaken zijn er voor onrustig gedrag van een babyy van 10 weken? (Onrustig drinken, weinig slapen, wilde blik in oogjes, te veel huilen, enz)

Ik kan bedenken:
- krampjes
- (verborgen) reflux
- spruw (?)
- koemelkallergie
- vastzittende wervels

Maar als dat is gecheckt, wat zou er dan nog meer kunnen zijn? Wie helpt ons op een ander spoor...
 
Hoi,

Toevallig zitten wij in hetzelfde traject, volgens de kinderarts heeft onze kleine (13,5 week) verborgen reflux, maar is daarnaast ook extreem gevoelig. Ik heb een hele snelle bevalling gehad (binnen 2,5 uur was hij er) en dit kan ook heel veel invloed hebben op hoe je kindje is… we zijn al een aantal keer bij de osteopaat geweest, vele zijn hier enthousiast over maar bij ons had dit geen effect. Toevallig vandaag bij CB geweest en we worden nu doorgestuurd naar een kinder fysio, omdat hij onwijs schrikkerig is, huilerig, gespannen en beetje ontevreden over kan komen. Volgens de KA is het geen koemelkallergie, al heb ik daar soms mijn twijfels nog over…

Maar wellicht is een osteopaat wel iets voor jullie, soms kan er iets vast zitten waardoor ze huilerig zijn en kan ook helpen bij krampjes.
 
Oh, Google anders even op KISS syndroom. Wellicht herken je je kindje hierin? Veel sterkte en hoop dat de kleine zich snel beter voelt. Niet aan jezelf twijfelen… dat heb ik wel gedaan, maar dat is niet nodig! Sommige kindjes moeten ook wat meer wennen om te aarden..
 
Gebruiker10338326 schreef:
Hoi,
Toevallig zitten wij in hetzelfde traject,



O dat klinkt inderdaad als onze baby.. osteopaat leek 2 dagen te helpen, maar toen weer het bekende riedeltje.
Bij onze oudste dochter waren de klachten na 16-20 weken over.. die kreeg maagzuurremmers en km vrije voeding. Ik was zo blij dat deze baby anders was, maar het lijkt alsof we nu hetzelfde traject in gaan helaas
 
Oh wat vervelend voor jullie…. Je hoopt dat stiekem dat t bij een tweede anders is. Het is heel pittig… wat jammer dat de osteopaat niet geholpen heeft, wij zagen idd ook nauwelijks resultaat na 3 behandelingen.
Maagzuurremmers durfden wij niet aan, omdat t geen garantie gaf. Wij geven nu wel nutrilon AR en laten hem op zijn buik slapen, dit helpt wel gelukkig.

Je krijgt alleen zo vaak te horen; het is een fase en het gaat over, baby’s huilen nou eenmaal, het wordt makkelijker…. Ik wacht met spanning op die dag! Donderdag weer voor het eerst werken. ??
 
Ja.. al die dooddoeners zijn wel waar, want de tijd lost het uiteindelijk op..
Spannend weer werken, stiekem ook wel lekker misschien?
Ja buikslapen ga ik morgen ook maar proberen, ben er echt even klaar mee
 
Ja, ik werd er ook echt gek van en denk elke keer: mijn kindje heeft hulp nodig en ik ook. Het lukt niet. En de KA zei ook; het is zeker je eerste? Oftewel; daar heb je weer een onzekere moeder die voor het eerst een kleine heeft gekregen, althans zo voelde het.

Ik moet zeggen dat ik er wel weer naar uit kijk inderdaad, vandaag is hij voor t eerst een paar uur wezen wennen op de opvang en dat ging goed

Ja wie weet helpt het buikslapen voor jullie kindje ook, slaapt het beter en geeft het wat meer rust. Merken jullie ook dat het nekje sterker als is? Dit kan door de reflux komen.

Succes en hopelijk helpt het en hebben jullie snel weer meer duidelijkheid :)
 
oorontsteking!! Word bij kleintjes niet altijd gecheckt, maar kan zeker veel invloed hebben. Niet altijd voor de hand liggend, maar als je toch bij huisarts bent, altijd laten checken.
 
Terug
Bovenaan