Onrustige baby tijdens drinken

Hallo allemaal,


Ik heb een dochter van bijna 4,5 maand. Na haar geboorte had ze heel veel last van darmkrampjes (soms zelfs 7 uur achter elkaar krijsen! Echt heel sneu). We zijn toen overgegaan iom CB op de hypo-allergene voeding. Ik had niet echt het idee dat het hielp, maar uiteindelijk na 2,5 maand was het zo goed als weg (We hadden de vlag al buiten gehangen , we konden eindelijk weer slapen).

Paar weken terug begon ze echter heel onrustig te drinken tijden de voeding. Schoppen met de beentjes, slaan met de armen. Rood aanlopen. In het begin gaat het nog, maar halverwege dan wordt het echt een strijd om de fles nog in haar mond te houden. Nou probeer ik haar veel te laten boeren, want er zitten haar veel boertjes dwars wat ik merk. Ze laat ook enorm veel  stinkende windjes.  

Ik heb ook niet het idee dat ze dan geen honger meer heeft, want als ik de fles voor haar hou, dan doet ze haar mondje open, en pakt met haar handjes de fles. Maar zodra ze weer een minuutje aan het zuigen is, begint ze weer erg onrustig te worden.

Poepen lukt ook niet echt heel goed. Meestal merk ik dat ze een half uur aan het persen is, en dan komt het uiteindelijk met alle geweld naar buiten. Waardoor helaas haar kleding dan onderzit. Haar ontlasting is ook erg dun. Soms slaat ze ook een dagje over.

Na de fles is er uiteindelijk niets meer aan de hand, en is ze weer een vrolijke baby in de box. Ze slaapt ook prima, 's nachts en overdag. Dus verder is ze absoluut niet onrustig. Behalve tijdens het drinken dus.....

Ze krijgt nu 5 x 200 ml aangeboden. Volgens het CB is dat goed. Alleen de laatste paar dagen krijgt ze het echt niet allemaal meer naar binnen. Ze weegt nu 7 kilo (Ja, dat is absoluut voldoende, dus ze blijft wel goed groeien, )

Over een fles doet ze zo'n 25 minuten, we hebben een Difrax-fles (heb al verschillende spenen geprobeerd hierop, maar ben toch weer over op de S-maat, omdat ik toch het idee heb, dat het daarmee het beste gaat).

Zo, een heel verhaal. Maar dan hoop ik dat ik het zo goed heb uitgelegd, en dat ik misschien goede adviezen krijg. Het voeden is echt niet leuk meer. Heeft er iemand tips om het voeden weer gezellig te maken?

Bedankt voor de evt. reacties!

Groetjes, Kitty



 
Met 4 maanden mag je eventueel de laatste fles laten vervallen. Dan hebben ze gewoon wat minder nodig. Als ze teveel voeding binnen krijgen kan de ontlasting ook stagneren!
Als je de fles nog niet helemaal wil weglaten kun je ook eerst een paar dagen proberen om de laatste fles maar halfvol te doen!

gr.
mama van Navara
 
Die dingen die je allemaal noemt lijken toch wel op wat ik in mijn omgeving zie bij kinderen me teen koemelkeiwitallergie (KEA).
Is er al eens gekeken hoe je kindje het doet op verder gehydroliseerde melk i.p.v. de HA?
 
Hoi Kitty,

Als ik jullie was zou ik eens een keer een afspraak maken bij een kinderarts, het klinkt meer als een chronisch probleem aangezien ze al 4,5mnd moeite heeft met alles wat met maag-darm te maken heeft!
Misschien zit daar ergens iets niet helemaal goed, na 4,5mnd mag daar toch eerst wel eens even naar gekeken worden.
Ik zou echt stoppen met aanmodderen en haar na laten kijken, dit kan voor jullie meisje toch ook geen pretje zijn, willen eten, maar moeten stoppen omdat ze er teveel last van krijgt!

Gr MJ

Laat even weten hoe het verdergaat als je wilt!
 
Hoihoi!
Jeetje wat vervelend voor je kleintje dat ze zo een moeite heeft :( Mijn dochtertje is bijna 7 maanden. Toen ze ong. 1,5 maand was had ze ook mega last van krampjes, zodanig dat ze pas in slaap viel als ik met haar onder de douche ging staan. Viel ze letterlijk in mn armen onder de douche in slaap(misschien een idee?). Ik was in overleg met de CB overgegaan op NUTRILON OMNEO. De krampjes verdwenen vrijwel direct. Ze kreeg wel 4 flesjes en ze sliep de nachten door. Maar wij hebbem op een gegeven moment ook een periode gehad dat ze begon te huilen zodra de speen van haar fles haar lippen raakte. Ik ben er uiteindelijk een beetje mee gaan spelen, laten zien dat ik zelf ook ging "drinken" uit haar fles en dan lekker uitbundig laten merken dat het lekker is. Op die manier zijn wij er eigenlijk doorheen gegaan. Ik hoop dat je er wat aan hebt. Met 5 tot 6 maanden ben ik overgegaan naar gewone nutrilon in combi met fruithapjes enz. 
 
Ik hoop dat je hier enigzins wat aan hebt. En idd zoals de mede ouders al hadden gezegd, even langs de huisarts. Wie weet.
 
Succes ermee. 
Gr. Mama van Masal
 
Hello,
i have precisely the same issue but i am breastfeeding and my daughter is only 1.5 months old. Would anyone have other tips on how to help her? 
 
PS apologies but my writing skills in dutch are not sufficient, reading is easy
Thank you
 
Terug
Bovenaan