onrustige baby vooral na de fles

Ja ja jullie lezen het al.....onze kleine (3weken) word de laatste tijd erg onrustig als die zn fles leeg heb, lig allemaal te draaien en zich te overstrekken. Boertjes laten bij hem gaat ook niet altijd even gemakkelijk....soms zitten we bijna een half uur voordat er 1 kom, maar als we hem eerder even in de box leggen spuugtie gelijk een hele golf uit. Soms komt er ook na de fles een mondje terug....hier zit veel slijm bij.
Iemand enig idee?? Of tips??
Groetjes

hoi Mamasab,

wat vervelend dat je kindje zich niet fijn voelt na de fles. hoeveel geef je hem nu? en heeft hij misschien last van krampjes?
ons zoontje heeft er soms ook last van na de fles, (hij is nu 11 weken) maar ik heb het idee dat het bij hem eraan ligt dat hij nog zuigbehoefte heeft en meestal na een paar minuten de speen te hebben gebruikt gooit ie hem er vanzelf uit. wat ik wel probeer is hem rustig rechtop te zetten na de fles en hem dan tegen me aan te houden. of even zijn buikje masseren/ fietsen met de beentjes. misschien een idee?
ik hoop dat het snel over gaat.. succes!!!

groetjes, Christien mama van Kelwin (11 weken)

Hoi hoi,

Hoe i shet nu met jullie kindje?

Ons zoontje deed dit ook en is uiteindelijk opgenomen in het ziekenhuis vanwegen het vele teruggeven van zijn voeding. Eerst dachten ze aan reflux, maar uiteindelijk na nog een ziekenhuis opname bleek het een pylorus hypertrofie te zijn. Zijn maagspeir werd dikker waardoor niet alle voeding er mee door kon. Geopereerd en nu is het over en een heel ander kind!

Hallo,

Heel herkenbaar, onze zoon is bijna  5 weken. Knoeit ook heel erg bij de fles en geeft kleine golfjes terug heel af en toe spuit het door zijn neus en mondje tegelijk eruit. Wij zijn van difrax overgestapt op de BFree fles. Dat hielp al... het spugen en de krampjes werden veel minder. Toch is het niet helemaal overgegaan. Onze zoon drinkt ook heel snel (de Bfree fles was de enige die hem langzamer liet drinken, zoek maar eens op BFree fles en lees de beschrijving).

Ik werd helemaal gek van alle flesjes die we geprobeert hebben om het snelle drinken, spugen en de krampjes te verminderen. Vandaag bij het consultatiebureau geweest en die adviseerde om over te stappen op Omneo 1 voeding. Aangezien wij alles al hadden geprobeerd (vaker laten boeren, langer omhoog houden, andere flessen, 'fietsen met de beentjes' tegen de krampen, beetje olijfolie in de fles enz.).

Succes!

xx
Miepzzz

Onze kleine man is nu bijna 6weken....maar helaas het spugen lijkt alleen maar meer te worden......we hebben echt al vanalles geprobeerd en ga maandag kontakt opneme met consultatieburo......echt als zn flesje leeg is wordtie zo onrustig....en 9 vd 10keer komt er echt een flinke hoeveelheid terug, soms moet die daar ook bij huilen en dat vind ik zielig!! Ook spuugtie soms een uur na de voeding nog best wel wat uit en op het buro hadden ze gezegt dat dat niet mocht....ben benieuwd wat ze maandag er van zeggen...vind het zo zielig voor de kleine man!!!!
Bedankt voor jullie tips!!!
Groetjes

Hoi,

Goed dat je even naar het CB gaat. Mijn vriendins zoontje heeft dit ook gehad. Het heeft heel lang geduurd voordat ze erachter kwamen dat hij reflux had. Ik hoop dat je kindje het niet heeft, maar laat je niet afschepen.

Als jij het gevoel hebt dat er iets mis is, moet je erachter aan gaan. Ga anders ook even langs de huisarts.

Veel succes

Liefs
Nicole(mama van Tim 28-08-2007)

Ik zou zeker even langs de huisarts gaan!
Bij het CB weten ze niets, ze gaan daar uit van het standaard, maar geen een kind is standaard. Als het al een beetje afwijkt weten ze het vaak niet.
CB is goed voor gewone adviezen en te wegen etc. Maar als je denkt dat er iets is, kun je echt beter naar de huisarts (spreek uit ervaring!)

Terug
Bovenaan