Onrustige baby

Hallo allemaal,

Ik zit momenteel met mijn handen in het haar!
Mijn zoontje van inmiddels 9 maanden slaapt ineens enorm onrustig.

Toen hij net een maand oud was, werd gesuggereerd dat hij reflux zou hebben. Dat was na het toevoegen van JBPM zo goed als over en sliep hij vanaf 2 maanden de nachten helemaal door.

Vanaf 6 maanden is het helemaal mis. Hij slaapt steeds korter 's nachts (eerder wakker), draait en tolt maar door zijn bed. Hij lijkt last te hebben van zijn darmen, want hij kreunt veel (met persen), laat harde scheten en poept behoorlijk dikke klonten. Nadat ik ben begonnen met verse groenten/aardappel (gaf eerst potjes), leek de ontlasting en krampen beter te gaan.
Maar de onrust blijft. We moeten er 's nachts 4-5 keer uit, geven hem dan een speen en slaapt (vaak) weer verder. Soms laten we hem en dan is het hek van de dam! Dan huilt die en wordt pas rustig als die bij ons ligt. Om vervolgens al draaiend en konkelend verder onrustig te slapen.

Ik denk soms aan een koemelkallergie, maar als ik de symptomen lees kan ik niet alles herkennen...
Eigenlijk ben ik het spoor inmiddels bijster. Er wordt me geadviseerd hem te laten huilen, maar dat kán ik echt niet! Hij kan ook alleen in slaap vallen als hij bij me in de armen wordt gewiegd.

Heeft iemand ideeën of tips??
 
Geef je ook wel eens wat water tussen door? Als hij zoveel last heeft met ontlasting kan meer vocht hem helpen. 
 
Probeer eens pepti melk. Bij de kinderarts testen ze ook zo de koemelk allergie. En dan kijken wat zijn reactie daarop is. Ik heb 2 kinderen gehad met koemelk allergie. Zijn ze gelukkig weer overheen.
 
Terug
Bovenaan