Onrustige baby

<p>Hallo dames,</p><p>Mijn zoontje is nu maand oud en sinds een week wil hij overdag nergens anders liggen dan bij iemand in de armen. Het gekke is dat na de laatste fles hij prima in slaap valt en dan ook wel een uur of 5/6 maakt. Maar overdag valt hij dus niet in slaap zodra je hem in bed of de box legt, hij begint juist heel hard te brullen en stopt pas zodra je hem een poosje op de arm hebt. Heeft iemand tips? Heb al geprobeerd hem in te bakeren maar dan word het alleen maar erger. </p>

Mijn zoon slaapt overdag ook alleen in mijn armen en kan hem alleen in bed leggen als die in diepe slaap is. Maar wat is er erg aan? Ze hebben 9 maanden veilig in jou buik gezeten en dan liggen ze ineens alleen in dat grote bed? Het gaat vanzelf over. Ik zorg ook dat ik snel bij hem ben als die gaat huilen( hij wordt ook gelijk in paniek wakker) zodat hij vertrouwd raakt met zijn bed en het niet als iets engs ziet en dat gaat steeds beter. Als ik dan bij hem kom laat die een diepe zucht en grijpt mijn hand vast. Hij is 11 weken.

Misschien een draagdoek/draagzak proberen? Dan heb je in ieder geval zelf even je handen vrij. 
Wil hij echt gewiegd worden of gewoon bij je liggen? Anders zou je de reiswieg van de kinderwagen kunnen proberen, die een beetje heen en weer rijden/schudden tot hij in slaap valt. 
Warme kruik in zijn bedje leggen van te voren, zodat de overgang van lekker warm in je armen naar een koud bedje niet zo groot is.

Onze baby huilde in het begin ook dag en nacht. Elke keer als ik hem wilde weg leggen wakker en huilen. Na een tijdje heb ik er gewoon aan toegegeven kussen onder me arm voor steun. Dat gaf mij ook meer rust het is waarschijnlijk wat je kindje nu nodig heeft. Die van ons is nu 4 maanden en nu blijft hij slapen als we hem weg leggen. Alleen het blijft een onrustige slaper. Ook had onze zoon verborgen reflux dus telkens als we hem neerlegden kwam het zuur omhoog en slikte hij het weer terug hij krijgt medicijnen ervoor en dat helpt ook een stuk.. nog fftjes volhouden komt vanzelf goed ze moeten gewoon echt wennen hier op aarde en elke baby doet dat in zn eigen tempo. Groetjes Danielle 

Onze baby huilde in het begin ook dag en nacht. Elke keer als ik hem wilde weg leggen wakker en huilen. Na een tijdje heb ik er gewoon aan toegegeven kussen onder me arm voor steun. Dat gaf mij ook meer rust het is waarschijnlijk wat je kindje nu nodig heeft. Die van ons is nu 4 maanden en nu blijft hij slapen als we hem weg leggen. Alleen het blijft een onrustige slaper. Ook had onze zoon verborgen reflux dus telkens als we hem neerlegden kwam het zuur omhoog en slikte hij het weer terug hij krijgt medicijnen ervoor en dat helpt ook een stuk.. nog fftjes volhouden komt vanzelf goed ze moeten gewoon echt wennen hier op aarde en elke baby doet dat in zn eigen tempo. Groetjes Danielle 

Herkenbaar!
Mijn dochter had dat ook rond die leeftijd. Ze heeft een week of 3 a 4 in de draagdoek gewoond en toen kon ik haar ineens vrij gemakkelijk wegleggen in bed. S avonds lukte het wel om haar in bed te leggen, maar overdag was een ramp.

Herkenbaar hoor. Ik heb de eerste 9 a 10 weken ook overdag met een slapende baby gelegen. Hij wilde overdag niet in zijn eigen bed. Moedeloos werd ik ervan en vroeg me af of hij dit ooit wel ging doen. Iedereen zei dat het vanzelf goed zou komen en inderdaad bij 10 weken accepteerde hij het ineens wel om in bed te worden gelegd. Het heeft wel 2 weken geduurd voordat hij ook echt zonder huilen ging slapen in zijn eigen bedje, maar ik heb het doorgezet en nu slaapt hij prima. Ik kan alleen maar zeggen dat je eraan toe moeten geven en dat het echt goedkomt. Mijn zoontje had gewoon echt behoefte om bij mij te zijn en ik ben blij dat ik daaraan toe heb gegeven. Ik heb dagen lang op de bank gelegen met hem slapend op mij en ik series en films aan het kijken haha. Maar ik mis het nu stiekem af en toe wel hoor.

Zo’n kleintje lekker in je armen in slaap laten vallen. Komt vanzelf wel. Hier met 8 weken valt hij in mn armen in slaap en kan hem sinds kort dan ook overdag in zijn bedje wegleggen dat hij blijft slapen. S nachts ging al vrij snel goed.
Las ergens dat het pas vanaf 3 maanden zin heeft om m te leren zelf in slaap te vallen in zijn bedje. Heb geduld en draagzak is idd een handige zodat je je handen vrij hebt.

Terug
Bovenaan