onrustige baby

Hallo,
ik heb een dochtertje van nu bijna 6 maanden oud en eigenlijk vanaf haar geboorte (die voor haar denk ik een beetje te snel ging) slaapt ze heel weinig. meestal hazeslaapje van ongeveer 45 min tot een uurtje. Ook slaapt ze s nachts niet echt rustig, meestal wordt ze rond een uur of 4 wakker voor haar speentje en dan gaat t een half uurtje goed, zo gaat t door tot 7 uur dan haal ik haar van bed af. Aan de voeding ligt t niet want ze krijgt voor hongerige baby's.Overdag is ze ook erg actief, ze wil ook niet een tijdje in de box, meestal is ze daar snel zat van, wipstoel is t zelfde verhaal. niets is lang leuk.  Wie herkent dit en heeft er tips? Ik ben echt radeloos en ben zelf eigenlijk aan t einde van mn kunnen. Oh ja er is me wel een osteopaat aangeraden door een vriendin, wie heeft hier ervaringen mee?
Wel een lang verhaal, maar ik hoop zo dat iemand me kan helpen.....
Alvast bedankt,
gr hannie

Hallo,
Herken je verhaal. Ons zoontje van ruim drie maanden was net zo.
Heb wel eens met hem mee zitten huilen, zo radeloos dat ik was.

Bezoek osteopaat hielp erg goed.
Ons zoontje is tijdens de bevalling geholpen met een vacuumpomp, had daardoor een beklemming in zijn bovenste nekwervels, met als gevolg oa. voorkeurshouding.
Vijf behandelingen en z'n voorkeurshouding is verleden tijd.
Een aanrader!

Wat betreft het slapen: ken je het boekje "Regelmaat brengt rust" van Ria Blom?
Ga eens kijken op www.debakermat.nl
Inbakeren mag met 6 maanden niet meer, maar de regelmaat die erbij hoort werkt op zichzelf ook erg goed.
Heeft ons enorm geholpen.
Of vraag eens om advies op je CB, hier hebben ze ons geholpen met inbakeren etc.

Hoop dat je hier wat mee kunt.
Succes!!!

Jennifer
mama van Jip

Ik zou morgen gelijk een afspraak maken!
Heb nog even voor je gekeken, er was nl een hele uitgebreide topic over de osteopaat maar die is al weggehaald denk ik...
Hier ook hele positieve ervaringen met de osteopaat en ook het regelmaat verhaal (bij ons nog wel met 3 weken inbakeren) heeft zijn vruchten afgeworpen!
Geen hazeslaapjes meer!
Ik vermoed dat je kleintje een beklemming in een van de nekwerveltjes heeft. Zolang ze in beweging zijn is er weinig last maar als ze een tijdje stilliggen is het vervelend.
Vergelijk het met als je zelf last van je nek/hoofd hebt: je gaat dan wiebelen met je hoofd om het te verlichten dat doet je kindje dus ook, dus wordt het wakker..
Baat het niet schaadt het niet, is er niets aan de hand kun je dat in ieder geval uitsluiten en je op iets anders richten....

Veel succes!

Groetjes Saskia

Hallo

Zou gelijk een afspraak maken hoor ben vanmiddag met mijn zoontje van 3 en halve maand weer geweest en merk gelijk weer verbetering, hij heeft had een beklemming in zijn nek door een snelle bevalling en die is bijna weg na 2 behandelingen, iedereen hier in de buurt die je hoort over de osteopaat zijn lovend.

Succes

Groetjes Yvonne

Hey nog even:
De topic van de Osteopaat is er toch nog, hij staat onder "ontwikkeling"
Misschien heb je ook nog wat aan de verhalen die daar staan!

Groetjes Saskia

Hallo,

Wij gebruiken voor ons mannetje van 2 maanden een puckababy. Dat is een slaapzakje zonder armsgaten. Dit is afgeleid van inbakeren maar dan een stuk ruimer. Dit is wel van kindjes van 0 tot 6 maanden. Maar als je een klein kindje hebt passen de grote zakken nog prima. Kijk maar eens op de site   www.puckababy.nl

Wij hebben er enorm veel baat bij. Misschien is het wat.

Hoi allemaal,
beadankt voor jullie reacties, ik heb inmiddels een afspraak gemaakt.
Over 2 weken kunnen we langs komen, ben erg benieuwd en hoop heel erg dat t helpt.
Als we geweest zijn laat ik wel even weten hoe t gegaan is.

Terug
Bovenaan