Onrustige benen

A

Anoniem

Guest
Sinds een paar nachten heb ik erg veel last van onrustige benen. Kan er echt niet door slapen! Het is niet echt kramp, maar ik kan gewoon mijn benen niet goed stil laten liggen.
Herkent iemand dit en heeft er alsjeblieft iemand tips voor mij want ik wordt er gek van!!!

Groetjes, Irene
(34 weken)

's avonds een stukje lopen,
niet te warm douchen voor slapen
weleda heeft creme hiervoor
benen iets hoger leggen

sterkte!

hoi,

Ook ik heb hier enorm last van, kan ook niet echt uitleggen hoe het voelt, maar kan idd. niet stil liggen, word er gek van.
Ik heb mijn matras al iets omhoog maar dit helpt niets.
Dus idd. alle tips zijn welkom....

groetjes natascha (33w1d)

ja hier nog iemand met onrustige benen!
weet soms gewoon niet hoe ik moet zitten of liggen... het is zo'n raar gevoel dan!
ze zeggen idd dat het omhoog leggen van je benen moet helpen,maar bij mij helpt dat dus niet... ik heb gister bij de kruidvat speciale benen/voeten creme voor zwangeren gekocht, ik heb het nog niet gebruikt dus kan nog niet vertellen of het daar beter van wordt maar ja...het is het proberen waard!
ik denk dat er verder ook niet zoveel tegen te doen is.... ha ha... helaas!

gr. wilma

29.6 week zwanger

Ik hebgelezen dat onrustige benen een teken is dat je overdag teveel hebt belast. Dus overdag wat vaker met de voeten omhoog gaan zitten zou ook moeten helpen.

Ik merk zelf wel dat ik er na drukke dagen meer last van heb dan na een dagje 'bankhangen en aanklooien'.

Hoi,

helaas heel herkenbaar. bij mijn vorige zwangerschap heel veel last van gehad, maar ook voor mijn zwangerschap had ik dit al. In mijn geval had dit niets met overbelasting te maken, want ik kon aan het eind bijna niets doen.

Wat hielp? Bijna niets, rondlopen, door mijn knieen buigen.  Gyn had er ook geen tips voor.

succes,
groetjes,
Maritne

Hoi,

Ik heb even wat research gedaan en kwam het volgende tegen in het boek 'Veilig Zwanger'.

Dit boek legt een verband tussen onrustige benen, kramp in je kuiten en beginnende spataderen. Onrustige benen en kramp zijn tekenen dat je spataderen kunt gaan ontwikkelen. Dit heeft te maken met de bloeddoorstroming in je benen. Het hoeft natuurlijk niet meteen zo te zijn dat je spataderen gaat krijgen, maar dit kan wel een eerste signaal zijn. Het heeft allemaal te maken met de bloeddoorstroming in je benen.

De tips die ze vervolgens geven:

- Draag steunkousen.

- Draag geen knellende kleding

- Zit niet te lang achtereen, sta niet te lang stil en zit liever niet met je benen over elkaar. Moet je (voor je werk) wel langere tijd zitten of staan, probeer dan zoveel mogelijk te bewegen tussendoor.

- Ga regelmatig met je benen omhoog zitten.

- Masseer je onderbenen van onder naar boven (of laat dit doen)

bij mij helpt NIKS!
Ik heb er al mijn hele leven last van en tijdens mijn zwangerschap(pen) is het helemaal niet te harden.
Ik zeg dat niks helpt maar ik ehb er wel medicijnen voor, maar die mogen echt niet als je zwnager bent. Ik heb het een paar keer geslikt voor een lange vliegreis want dat is helemaal drama en toen hielp dat wel.
Volhouden en rondjes lopen, das mijn motto!

groeten Elke

Terug
Bovenaan