Lotte heeft dit ook heel lang gedaan. Naar mate ze ouder worden, wordt het makkelijker voor ze. Ik heb ook het idee dat het met het toeschieten van de melk heeft te maken. Het is ook wel een stukje karakter, de ene baby zal wat minder geduldig zijn dan de ander.
Wat ik dan deed: even mijn pink in haar mond. Daar werd ze direct rustiger van. Dan vervolgens tegelijkertijd je pink eruit en tepel er in.
Ook was ze altijd heel druk met haar 'bovenste' armpje. Dan lag ze te zwaaien, duwen en trekken. In eerste instantie uit gemak hield ik dan haar handje vast (mijn duim in haar handje en mijn vingers om haar onderarmpje). Tegenwoordig drinkt ze niet meer zonder dat ze mijn hand vast heeft. Zodra ik haar los laat (om even m'n shirt goed te doen, een lok haar weg te strijken, enz.) begint ze gelijk te zoeken van 'waar ben je nou?'
Lotte is morgen 17 weken en drinkt al wel rustiger. Maar nog steeds is het geen baby die je aanlegt en die vervolgens doordrinkt tot ze voldaan is. Even stoppen, even kletsen tussendoor, enz. Dat loslaten doet ze nog steeds heel regelmatig tijdens de voeding.
En wat ze tegenwoordig ook wil, is na de eerste stroom uit de ene borst gelijk aan de tweede. Ze lijkt het nu dus wel lekker te vinden; het drinken loopt zo in haar mondje. Vervolgens drinkt ze wel goed door hoor, dus het is niet zo dat ze alleen maar voormelk binnen krijgt, maar ze wil tussendoor graag wisselen. Ach, ik denk dat ze allemaal wel een voorkeur hebben hoe ze drinken.
Trouwens, ik had vaak het idee dat het ook met zuigbehoefte te maken heeft. Lotte kon dan ook enorm boos worden, omdat ze wilde zuigen, maar er dan melk kwam. En ze zat dan al vol. Misschien is dat bij jouw kindje ook?
Even volhouden, naar mate ze ouder worden gaat het steeds beter en geven ze alles ook beter aan. Dan kun je makkelijker op hun behoeften in spelen.
Groetjes, Marisa