Onrustige borstvoeding drinker

A

Anoniem

Guest
Mijn zoontje drinkt soms heel onrustig uit de borst. Hij hapt, laat weer los drinkt weer wat laat weer los en op een gegeven moment lijkt het alsof hij mijn tepel helemaal niet meer kan vinden en daar raakt hij super gefrustreerd van. Dan zet ik hem recht op en dan blijft hij maar zoeken dus maar weer aan de borst maar dan wordt hij misselijk van mijn tepel maar het lijkt wel of hij honger blijft houden. Zijn er nog meer mensen die dit hebben en wat doen jullie hieraan.
ps.s hij heeft geen bultjes oid in zijn mond en ik ook niet aan mijn borsten.

quote: Marian100 schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('28-08-2007 13:24:18'));

Mijn zoontje drinkt soms heel onrustig uit de borst. Hij hapt, laat weer los drinkt weer wat laat weer los en op een gegeven moment lijkt het alsof hij mijn tepel helemaal niet meer kan vinden en daar raakt hij super gefrustreerd van. Dan zet ik hem recht op en dan blijft hij maar zoeken dus maar weer aan de borst maar dan wordt hij misselijk van mijn tepel maar het lijkt wel of hij honger blijft houden. Zijn er nog meer mensen die dit hebben en wat doen jullie hieraan.
ps.s hij heeft geen bultjes oid in zijn mond en ik ook niet aan mijn borsten.

Hoi,

kan het niet zijn dat er in het begin erg veel melk toeschiet waardoor je zoontje het niet weg kan krijgen. Dat heb ik ook met mijn zoontje. De melk loopt soms uit zijn neus en hij laat dan steeds los. Daar wordt hij zelf erg boos en onrustig van en daardoor kan hij soms de tepel niet meer vinden. Dan pak ik zijn hoofd en breng die naar mijn borst. vaak lukt het dan wel weer en kan hij verder drinken.

groetjes van Marloes

hallo,

ik herken je verhaal.
hij drinkt soms heel onrustig, neemt een slok laat weer los en wordt boos als hij de borst niet kan vinden of het hem niet te snel gaat.
ik zet hem dan even rechtop en hij wordt dan wel rustig en leg hem aan en dan pakt hij de borst in een keer. ik weet niet waarom hij niet meteen de borst neemt want hij heeft wel honger.
is wel moeilijk om te zeggen wat we hier aan kunnen doen. het is ook uitproberen denk ik.

groetjes
bianca

Lotte heeft dit ook heel lang gedaan. Naar mate ze ouder worden, wordt het makkelijker voor ze. Ik heb ook het idee dat het met het toeschieten van de melk heeft te maken. Het is ook wel een stukje karakter, de ene baby zal wat minder geduldig zijn dan de ander.

Wat ik dan deed: even mijn pink in haar mond. Daar werd ze direct rustiger van. Dan vervolgens tegelijkertijd je pink eruit en tepel er in.
Ook was ze altijd heel druk met haar 'bovenste' armpje. Dan lag ze te zwaaien, duwen en trekken. In eerste instantie uit gemak hield ik dan haar handje vast (mijn duim in haar handje en mijn vingers om haar onderarmpje). Tegenwoordig drinkt ze niet meer zonder dat ze mijn hand vast heeft. Zodra ik haar los laat (om even m'n shirt goed te doen, een lok haar weg te strijken, enz.) begint ze gelijk te zoeken van 'waar ben je nou?'

Lotte is morgen 17 weken en drinkt al wel rustiger. Maar nog steeds is het geen baby die je aanlegt en die vervolgens doordrinkt tot ze voldaan is. Even stoppen, even kletsen tussendoor, enz. Dat loslaten doet ze nog steeds heel regelmatig tijdens de voeding.

En wat ze tegenwoordig ook wil, is na de eerste stroom uit de ene borst gelijk aan de tweede. Ze lijkt het nu dus wel lekker te vinden; het drinken loopt zo in  haar mondje.  Vervolgens drinkt ze wel goed door hoor, dus het is niet zo dat ze alleen maar voormelk binnen krijgt, maar ze wil tussendoor  graag wisselen. Ach, ik denk dat ze allemaal wel een voorkeur hebben  hoe ze  drinken.

Trouwens, ik had vaak het idee dat het ook met zuigbehoefte te maken heeft. Lotte kon dan ook enorm boos worden, omdat ze wilde zuigen, maar er dan melk kwam. En ze zat dan al vol. Misschien is dat bij jouw kindje ook?

Even volhouden, naar mate ze ouder worden gaat het steeds beter en geven ze alles ook beter aan. Dan kun je makkelijker op hun behoeften in spelen.

Groetjes, Marisa

wat is het toch fijn die reacties. En marisa. Wat jou dochter doet lijkt wel een beetje op mijn zoon. Drinken. Stoppen dan andere borst en dat weer wat drinken dan los laten. Maar weet je als de melk net toeschiet en hij stopt met drinken dan loopt de melk vanzelf uit mijn borst en dan wordt het zo een knoieboel. Ik zit nu met doekjes te deppen maar vind het intussen zonde van de melk.
Hij wil niet op mijn vinger zuigen want daar wordt hij misselijk van ik neem maar gewoon wat meer tijd en laat hem even bijkomen, boeren of hou hem gewoon rechtop. Dan blijft hij onrustig en dan probeer ik het maar weer.
Marian

Ik weet het, bij mij spoot het ook alle kanten op.  Gelukkig gaat dat over. Als ze nu ophoudt met drinken blijft alles er in zitten. In het begin zeker een knoeiboel, maar het wordt beter.

Groetjes, Marisa

Terug
Bovenaan