Onrustige buik

Hoi Dames,

Ik hoor regelmatig om mij heen dat vrouwen voor dat de weeen begonnen een onrustige buik hadden. Wat voelde jullie dan als onrustige buik? Ik ben heel benieuwd en ben benieuwd of iemand het kan omschrijven.

Ik ben nu 37+4. Baby was bij de groei echo op termijn van 5 dagen verder.

Ik zei al vanaf het begin van mijn zwangerschap dat ik ook met 36,5 week zou gaan bevallen, net als mijn moeder en mijn zus hebben gedaan. Met 36,5 was ik bij de VK en zei ik nog: "deze week gaat het gebeuren, hij heeft heen ruimte meer om zich te bewegen".
Met 37.0 ben ik bevallen, dat is alleen zo snel gegaan dat ik daarbij geen voorgevoel heb gehad... de pijn in mijn onderbuik was al de ontsluiting en dat begon tussen 12.00 en 13.00, om 15.15 mocht ik al gaan persen, want toen zat ik op 10 cm. Om 16.04 is mijn zoontje geboren 

Ik had geen onrustige buik. Voelde me al twee dagen een beetje beginnend verkouden. Op de avond zelf waren we nog gaan shoppen en had het gevoel dat mijn broek ineens veel te strak zat. Rond 22.00 begonnen langzaamaan de weeën. De volgende dag om 14.02 is ze geboren.

Ik had drie avonden op rij lichte krampjes in mijn buik, soort ongesteldheidskrampjes. Voorweeen dus, voor mij een teken dat de bevalling eraan zat te komen. Maar iedereen is anders, sommigen hebben niks, anderen een slijmprop en weer anderen hebben wekenlang voorweeen en gebeurt er niks. Je weet het dus gewoon niet. Succes met de laatste loodjes en helaas: de meeste vrouwen bevallen in hun 40e week..

Ik had een continue kramp onderin mijn buik, van links naar rechts, daarom dacht ik dat het voor weeen waren, maar dit werd steeds erger. Toen ze er om 14.45 was had ik al 6 a 7 cm en een half uur later zat ik op 10 ? 
Zit ook in de familie, die stortbevallingen ?

Ik had helemaal nergens last van. Ik was bijna 42 weken zwanger en dacht dat het nooit ging gebeuren. Nergens tekenen van een bevalling in aantocht. Tot ik op een gegeven moment weeen voelde en toen begon het:)

Terug
Bovenaan