Onrustige buikslaper wrijven in gezicht

Hi moeders,

Wie herkend dit en heeft de oplossing? Ons zoontje is 15 weken. Sinds week 4 slaapt hij al op zijn buik na aanraden van de osteopaat ivm reflux en op zijn rug wilde hij totaal niet slapen. In het begin ging dit heel goed maar het slapen en dan met name snachts gaat steeds lastiger. Hij ligt dan ook vaak met zn handen in zn gezicht te wrijven en op zijn hoofd te wrijven en is met name heel onrustig. Wat doen we niet goed? Overdag slaapt hij meestal tussen 1 en 2 uurtjes per slaapje en hou de maximale wakkertijden aan. Als ik eerder signalen zie leg ik hem meteen weg. Ook hebben wij een bedtijd ritueel die we netjes elke avond opvolgen. Ik heb hem al geprobeerd weer op zijn rug te laten slapen dmv inbakeren en nunki lakentje van fedde en kees maar op zijn rug slaapt hij max een half uur en is dan weer klaar wakker en snachts wil hij daar helemaal niks van weten dus dat lijkt ook de oplossing niet.. Heeft iemand nog tips?

Hoi, ik ben geen expert op het gebied van baby’s met reflux. Wel heb ik zelf chronisch last van mijn maag en slokdarm door en klepje dat niet goed sluit. Wat mij het meeste helpt als buikslapen niet wil, is mijn hoofdeinde iets omhoog… zodat ik niet helemaal plat lig. Ik weet wel dat dit voor baby’s ook zou moeten bestaan. Wellicht is het het uitzoeken waard? Of dit zou kunnen? Als de reflux nog het grootste probleem is uiteraard…

Heeft hij er zelf ook last van?
Mijn zoontje slaapt ook op zn buik vanaf t begin ivm reflux. Inmiddels 13 maanden maar slaapt uit zichzelf nog steeds niet op zn buik hoor.
Maar hij dendert op zn buik het hele bed door met zn billen in de lucht. Ook altijd met zn handjes in de weer en krabben, maar slaapt er niet minder om.

Je doet alles goed! Er zijn gewoon geen dingen die altijd voor elk kind werken en dat is het lastige om alles af te stemmen. Het is zo lastig om te achterhalen wat het kan zijn.. ik vond in het boek reflux baby wel fijne reflux tips staan. En misschien is het veel te vroeg, maar bij mijn dochter is in het gezicht wrijven een teken dat ze last heeft van doorkomende tanden. Je zou evt een zetpil kunnen geven en kijken of dat helpt?En anders even de huisarts vragen de oortjes te checken? Een goede huisarts neemt je serieus en denkt altijd even met je mee!

Hier ook een buikslapende refluxbaby. Inmiddels 21 maanden. Dat onrustige en het gezichtje over het matras wrijven herken ik wel. Ook als een rups het bed door bewegen, slapen op de knietjes met de billen heel hoog. Ze wordt er niet echt wakker van. Ze is wel lang een slechte slaper gebleven, vaak wakker snachts en nu ook nog heel wisselend. Ene nacht doorslapen, andere 3 keer wakker. Tot 1,5 kreeg ze nog met regelmaat een nachtvoeding. 
Doorslapen kun je niet sturen. De ene doet dit snel en de ander pas laat. Je doet niks verkeerd hoor. 

Terug
Bovenaan