Onrustige nachten

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Ik ben de trotse moeder van een prachtig mooi meisje. Ze is nu ruim 4 maanden, helemaal gezond en super vrolijk en makkelijk. Nu zitten we toch 's nachts een beetje met een 'probleem'. Onze kleine meid kan namelijk 's nachts erg onrustig zijn. Ze kan om het uur liggen 'kletsen' in haar bedje, dan wilt ze haar speentje hebben. Als we dan haar speentje geven dan is het goed en slaapt ze gelijk weer in. Maar wij moeten er soms wel eens 7x per nacht uit om die kl*tespeen erin te doen. Als we haar laten 'kletsen' houdt ze dat echt ruim een half uur vol en dan gaat ze over op echt huilen. Mijn vriend en ik werken allebei dus het is geen optie om haar te laten huilen, maar aan de andere kant wil ik haar ook niet laten wennen dat als ze 's nachts een kik geeft dat ze gelijk haar speen krijgt, dag en nacht.

Hebben jullie hier ervaring mee? Wie heeft er een goede tip voor mij?

Alvast bedankt.

Groetjes Petra

hi,

Ik heb niet echt een goed advies voor je, vind het alleen supervervelend als er niemand reageert op je vraag. Dan voel je je helemaal zo alleen met je probleem (pje)
Persoonlijk zou ik toch voor de harde weg gaan, dus toch laten huilen..hoe rot ook!
De basis voor gewenning is vrij makkelijk gelegd..
Misschien is inbakeren ook nog een optie, het lijkt erop dat je meisje even moet leren zelf in slaap te vallen en in het beste geval zonder speentje. Maar of dat haalbaar is?
Mijn zoontje heeft alleen de eerste maand een speentje gehad 's nachts dus ik heb makkelijk praten. Hij had alleen de namiddag uurtjes behoefte aan een speentje en ook dat werd vanaf 4 mnd steeds minder. Zodoende hebben we steeds minder de speen aangeboden en dmv afleidingsmanouvres de speen vermeden. Met 6 maand heb ik hem opgeruimd en was het definitief afgelopen. Nu is het ene kindje het andere natuurlijk niet en misschien heeft jullie meiske gewoon v'éél meer zuigbehoefte maar ik heb soms ook het gevoel dat mensen erg snel naar een speentje grijpen om het geluid te dempen. Sommige kindjes hebben het ook gewoon nodig even te huilen alvorens in slaap te vallen... Misschien kan ze na een aantal keren laten huilen zelf een manier vinden in slaap te vallen? Ik wens je iig veel succes met een oplossing vinden!

Groetjes Saskia

By the way; hoeveel slaapt ze overdag? Doet ze dan niet teveel slaapjes zodat ze 's nachts niet moe genoeg is?

Hoi Pepa,

Er is 1 oplossing voor. Bij mijn kinderen werkt dat ook. De eerste keer ga je kijken en zeg je ga maar lekker slapen met een aai over haar hoofdje. Dan ga je weg. Je doet de deur toe. Wacht 10 minuten. Als ze dan weer komt dan doe je hetzelfde. Vervolgens wacht je buiten de deur  15 minuten. Als ze nog steeds komt, dan doe je weer hetzelfde. Hierna zul je ze waarschijnlijk niet meer horen. Mijn kinderen komen dan niet meer en ik kon slapen. Misschien is dat bij jullie ook wel het geval.

Dit probleempje had ik ook maanden met mijn zoontje!

Ik heb een speenkoordje (weet ff niet hoe je het noemt) gekocht en deze heb ik bevestigd aan zijn slaapzak..   Zo raakt hij zijn speen nooit kwijt en als hij zijn speentje wil pakt hij het zelf gewoon..

Misschien ook een tip voor jouw dochter...

Ik heb trouwens zijn speenkoordje bij kruidvat gekocht...

Succes!

Hoi,

Ik heb zelf geen ervaring met dit probleem. Een vriendin van mij  had meerdere speentjes in het bedje liggen zodat haar kindje makkelijk zelf een speentje terug kon vinden. Misschien het proberen waard.

Oja in tegen stelling tot een advies hier boven is mijn ervaring  dat wanneer  mijn kindjes  overdag te weinig slapen ze 's avonds ook te moe zijn om in te slapen.  Een uit gerust kindje slaapt beter.  

Succes ermee

Groet
mam van J en H

Hoi,
Mijn ervaring is dat dit een periode is waar je even doorheen moet. Ik zou het speentje terug blijven geven tot het moment dat je kindje het speentje zelf kan zoeken en in de mond kan doen. Hiervoor is het misschien nog net te jong. Als het oud genoeg is en het goed kan, gewoon 5 speentjes in het bedje leggen en inderdaad een tijdje laten huilen, zodat het zichzelf leert troosten (oftewel het speentje pakken).
Geloof me, aan het opstaan, speentje er in doen en zelf weer verder slapen, wen je. Ik deed het bij mijn laatste dochter half slapend. Succes ermee
Ivy

hoi petra,
zoals ivy zegt, op een gegeven moment leren ze zelf het speentje pakken en dat scheelt een boel heen en weer geloop. ik heb een heel vaag nachtlampje waarmee de meisjes wel rond kunnen kijken om te zoeken. alleen als ze hem dan niet kunnen vinden omdat hij bijv. op de grond is gevallen, huilen ze een beetje. maar het wordt zeker minder. mijn meisjes zuigen nu ook regelmatig op hun duim als ze geen zin hebben om hun speen te zoeken.

succes ermee!!

Groetjes,
Petra

Terug
Bovenaan