Onrustige slaper.. iemand tips?

Mijn zoontje van bijna 15 maanden is overdag nooit een goede slaper geweest. Aan een uurtje 's ochtends en 's middags heeft hij altijd al genoeg gehad (niet toen hij nog zo heel klein was natuurlijk). Nu zit hij al een tijdje op 1 slaapje en met geluk slaapt hij dan 's middags 2 uur. Dit is voor hem blijkbaar voldoende want het is een heel vrolijk en blij kereltje. Nou slaapt hij alleen 's nachts zo ontzettend onrustig. Woelen, draaien, speen kwijt en ga zo maar door. We kunnen hem in alle mogelijke standen aantreffen in bed. Op het consultatieburo kreeg ik als antwoord dat het waarschijnlijk een onrustige slaper is en dat daar niks aan te doen is. Kortom de gebroken nachten blijven. Heeft 1 van jullie dit ook bij de hand gehad en de oplossing gevonden??? Of hebben we nu eenmaal een onrustige slaper en gaat dit over (of niet)??
 
Hi,

Het gaat inderdaad ooit over, maar dat duurt wel even..... Heb met mijn jongste inbakeren ontdekt en ik lees in het boekje dat je dit ook kan doen met een ouder kind wat moeite heeft met slapen. Volgens het boekje is het bij een ouder kind vaak maar 1 week nodig.... Misschien meer info op www.debakermat.nl (want in hun boekje stond het, inbakeren brengt rust, heet het)

Succes, Nynke
 
Hoi,
Mijn zoontje is nu 13 maand en hij slaapt al sinds hij 9 maand is alleen nog maar
tussen de middag. Van 12 tot 14.30. Soms wat langer en soms wat korter.
Ook hij slaapt 's nachts heel onrustig. Hij is heel beweeglijk en ook hem treffen we in
alle mogelijke posities aan in zijn bedje. Hij is ook nooit helemaal uitgerust als hij uit
bed komt. Wel is hij prima te pas, speelt veel en graag en groeit goed, maar hij heeft
zo langzamerhand aardige wallen en dat vind ik best sneu.
Ik heb ook geen oplossing voor je, was het maar waar dan wist ik ook wat ik eraan kon
doen. Inbakeren op deze leeftijd zie ik persoonlijk niet zitten. Ik vermoed dat het
een behoorlijk langdurige fase van hem is. Anders weet ik het ook niet. Maar hij wordt
er niet altijd wakker van. Dat scheelt dan ook wel weer.
Ik hoop dat je tips krijgt. Kan ik er misschien ook wat mee.
Groetjes Melanie
 
Hoi,

Wij hebben voor onze dochter de oplossing gevonden, de bakerzak. Het is een slaapzak waarbij de handjes ook in de zak zitten en dat geeft een geborgen gevoel.
Jou kindje is ouder las ik, Danique is bijna 8 maanden. Maar misschien is het de oplossing voor jullie

Kijk eens op www.debakerzak.nl

Groetjes Maaike
 
Wij hebben enorme slaapproblemen gehad met ons zoontje (morgen 1 jaar) totdat hij 8 maanden was. Toen heb ik op internet gelezen dat iemand druivesuiker in de laatste fles deed en na overleg met onze huisarts hebben wij dit geprobeerd. En vanaf de eerste nacht sliep hij als een roosje. Hij is sindsdien overdag ook beter gaan slapen. Hij sliep vanaf zijn geboorte heel weinig. Hij woelt wel, maar heeft ons niet meer nodig om in slaap te vallen. Hij huilt ook niet meer, wel babbelt hij soms even midden in de nacht, maar ons bed hoeven we sinds 4 maanden niet meer uit. De druivesuiker hebben we overigens maar een maandje gebruikt. Toen hij eenmaal goed had leren slapen was dit niet meer nodig. Bij hem bleek de onrust te komen door een sterk dalende bloedsuikerspiegel. Hij slaapt nu van 18:30 tot 06:30 aan één stuk en om 8 uur gaat hij weer het bed in tot 09:30/10:00. Vervolgens gaat hij om 12 uur weer slapen tot 14:00/14:30. Zoveel heeft hij in het begin nooit geslapen. Voor ons was dit dus DE uitkomst. En hij slaapt trouwens ook in een CombiSleeper sinds die tijd en slaapt daarin ook veel beter. Groetjes Cato
 
hoi,
Ik wil dat met die druivensuiker ook eens gaan proberen, die kleine van ons slaapt namelijk ook errug onrustig en piept ook veel in zijn slaap.Je hoort hem zeker elke nacht en moet er meestal ook uit, Waar koop je die druivensuiker? ik neem aan dat het in poedervorm is.
groetjes, moeder van Indy(5-1-'05) en Joey(7-5-'00)
 
Bedankt voor de tips. Inbakeren lijkt me niet echt handig meer op deze leeftijd. Dus ik wil de druivesuiker is gaan proberen. Nou krijgt hij al een hele tijd geen fles meer voordat hij naar bed gaat. Kan het ook bijv. door de melk of iets dergelijks??? En is het inderdaad poedervorm??
 
Hai Sigrid en Meeuwtje,

Het is inderdaad in poedervorm. Wij hebben het destijds bij de apotheek gekocht, maar de meeste drogisterijen verkopen het ook. Het heet dextro pur en de dosering voor kinderen staat er op. Ik deed het in de laatste fles (die hij overigens al om 18:30 kreeg). Het kan ook in een flesje thee of water, maar in water smaakt het denk ik erg vies.
Toen hij eenmaal had "geleerd" rustig te slapen kon hij gewoon zonder druivesuiker slapen. Nu krijgt hij heel af en toe nog een schepje in zijn fles, als hij overdag slecht gegeten en gedronken heeft. Veel succes ermee en ik duim voor jullie dat dit ook bij jullie de uitkomst zal zijn! Gr. Cato
 
Terug
Bovenaan