Onrustige slaper!

We hebben een baby van 7 weken hier... hij doet het prima, alleen hij is een onrustige slaper. hij slaapt wel, maar maakt tegen het ontwaken en na de voeding erg veel geluidjes. Zo hard dat ik het in onze slaapkamer kan horen en dus daar wakker van lig. De ene nacht gaat beter dan de andere nacht. Maar vannacht begon ie om kwart over 2 al en was om half 4 nog in slaap... ik heb m toen maar gepakt om te voeden want ik wilde zo graag slapen. Maar je raadt wel, daarna was ik te wakker om zelf in slaap te vallen... gaap gaap.. doodmoe nu dus!

We leggen onze Sven sinds kort na de nachtvoeding op zolder in de kinderwagenbak anders kom ik erg veel rust te kort. Maar ik denk dat ik m vanaf nu na de laatste voeding ook maar op zolder leg. Ik hoor zijn huilen dan wel, maar ik hoor dan al die kreungeluiden niet. Alleen vind ik dit gewoon niet leuk. Hij heeft zo'n mooi wiegje en het liefst laat ik m in zijn bedje slapen.
Tja... mijn man slaapt natuurlijk overal doorheen als een echte kerel.

Pff... wie herkent dit probleem en heb je er een oplossing voor?? Wat kan de oorzaak zijn? En is het vanzelf over gegaan???

xx
 
tja, als moeder ben je erg gespitst op elk geluid, op een bepaald moment leer je om door onschuldige geluiden heen te slapen en zit je rechtop als er echt iets is!
Kun je niet beide slaapkamer deuren deels sluiten zodat het geluid wat gedempt wordt maar je hem toch op zijn eigen kamertje kan liggen, ook kun je dan wel aan die geluiden wennen, want de kans is groot dat hij die blijft maken!
 
Ik heb dit ook. Ik hoor elk zuchtje en heb ook geen babyfoon nodig, ook overdag doe ik alles zonder dat onding.

Ik heb als het te erg wordt oordopjes bij het bed liggen die ik dan gebruik. Ik hoor hem echt wel als er wat aan de hand is, maar de randgeluiden dus niet. Ik merk dat ik er soms ook erg op gespitst ben en mezelf daardoor als het ware gek maak.
 
Terug
Bovenaan