Ons arme manneke is vandaag 2x tegen de tafel gevallen, met als gevolg...

A

Anoniem

Guest
1 rood-paarse streep op zijn voorhoofd, en net daarboven een dikke vette bult, die een beetje blauw is
De 1e x toen hij viel was het nog nie zo erg hard, hij wou gaan huilen, maar hij zette het niet echt door, dus heb ik hem eigenlijk weinig aandacht gegeven. Hij kroop daarna weer vrolijk door in huis.
Maar de 2e x... Ach t is zonde da manneke... Hij zat op zijn knietjes een stukje voor de tafel en wilt zichzelf optrekken, en toen viel hij naar voren. Het was echt een harde klap en zag het zo gebeuren. Ik twijfelde dit x geen moment, en heb hem gelijk opgepakt, getroost en tegelijkertijd naar boven gelopen voor een washandje, daarna naar beneden en in het washandje iets uit de vriezer gedaan, en 5min op zijn hoofdje gelegd. Hij vond het wel niet fijn, maar ja... Je moet wat toch? Het werd trouwens ook gelijk blauw de 2e x. Ik vond het zo zielig, en tranen sprongen in mn ogen. Gelukkig was het blauwe een stuk weggetrokken, maar nog niet helemaal weg.
Iedere x als hij vervolgens bij de tafel in de buurt kwam, had ik toch wel schrik hoor... Maar ik ken hem moeilijk daar weghouden toch? Hij zal het toch moeten leren, met vallen en opstaan...

Groetjes Debby.

Weet je wat goed helpt, Arnikind vallen en stoten gel van VSM...mag alleen op de huid wanneer er geen wondjes zijn maar helpt erg goed bij bulten. Ligt bij mij altijd klaar zodra het buitenspeel weer is.

groetjes Inge

Ach jee je arme ventje zeg. Hier heb ik ook zo'n blauwe plekken kampioen. Nu las ik laatst dat je er ook boter op kan doen. Dat schijnt te helpen.hoe is hetnu mehem/ Vaak genezen de kleintjes gelukkig wel heel vlug!!

Groetjes van marloes

wij hebben hier ook zo'nblauwe bulten kampioen, zielig he! Levi wil ook alleen nog maar staan en ja dat gaat niet altijd goed. Maar goed we zijn hier wel wat gewend aangezien levi natuurlijk nr. 3 is.
Zijn zus was nog een graadje erger en die viel toen ze klein was precies op de punt van onze hard houten tafel en die geeft niet mee met asl resultaat een enorm gat in haar hoofd. (en dat bleef dara helaas niet bij).
Dus levi valt tot nu toe wel mee met alleen wat bluwe strepen en bulten maar het blijft zielig.

groetjes chimene

Hoi hoi,

Ik las gisteravond je stukje. Arm jochie! Ik kon niet op de naam van de 'groene zalf' (zo noemt mijn dochter het) komen. Die zalf gebruiken wij na stoten. Maar het is dus Arniflor, maar Inge was me voor met die tip! Ik zag inderdaad dat er nu ook Arnikind is. Wij hebben zo'n tube altijd in huis voor onze kleine brokkenpilootjes en ook ik gebruik hem wel eens (ik kan zo heerlijk tegen de salontafel aan lopen, terwijl die er toch al jaren staat).

Geef Dylano maar een dikke kus van ons.

Groetjes, Karin

Hoi meiden,

bedankt voor jullie reacties.
We gaan zometeen naar de winkel, en lopen dan maar gelijk door naar de drogist voor dat spul. Is idd erg handig nu
Met Dylano gaat het goed!! De bult is een stuk minder geworden, en het blauw zie je ook bijna niet meer
Dus idd Marloes, ze genezen wel erg snel, haha!
Hebben jullie trouwens van die hoekbeschermers voor de tafel(s)??
Wij hebben ze wel, maar ze blijven met geen enkele mogelijkheid zitten  Hebben jullie mss nog tips wat we kunnen doen??

Liefs Debby.

Birgit hijst zich sinds een week of 2 ook echt overal aan op, ze is nog niet hard gevallen gelukkig (afkloppen!) ik heb de zalf wel in huis, ooit gebruikt voor een blauw oog bij mijn vriend.. ideaal!

Ik heb hoekbeschermers van kinderveiligheidwinkel.nl Ik heb de tafel niet goed vetvrij gemaakt voordat ze er op gingen en nu trekt Birgit ze er de hele tijd af... er is er al 1tje verdwenen... Dus ik ga denk ik kijken of ik dat plaktapespul bij de bouwmarkt kan halen, goed reinigen en vastplakken, dat zou moeten helpen?

Hoi Debby,

Geef Dylano maar een hele dikke kus! Erg he als je kindje pijn heeft...

liefs Maris

Terug
Bovenaan