Ons dochtertje van bijna 5 weken is overdag klaar wakker?

Hallo moeders,

Onze kleine meid is bijna 5 weken oud en slaapt overdag nauwelijks. Met nauwelijks bedoel ik hele korte hazeslaapjes van 5-10 minuten en alles bij elkaar 1 uurtje op een dag. (ze gaapt veel) Ze vraagt de hele dag mijn aandacht. Als ze even slaapt dan wordt ze al gauw krijsend wakker alsof er brand uitgebroken is?!

De redenen van haar huiltjes zijn vaak boertjes die dwars zitten dus dan pak ik haar op en klop op haar ruggetje en leg haar terug, dan weer een schone luier en leg haar terug, speentje of kruipt ze graag tegen me aan om lekker rond te kijken en leg haar later terug. Mobieltje aan ... met een knuffeltje bewegen ... ik onderneem van alles. Eten doet ze graag en vaak, ze groeit goed en volgens het consultatieburo doet ze het prima.

's-nachts heb ik geen klagen ... we geven haar 1x voeding en ze slaapt vanaf 8-9 uur 's-avonds door tot halverwege de nacht.

Natuurlijk ben ik hier blij om want een goede nachtrust is heel fijn.

Is dit gedrag van zo'n jonge baby normaal? Is het haar karaktertje ... de consultatie arts heeft haar maandag onderzocht en ze is kern gezond?!

Groetjes van Mama Esther
 
Tja, het is wel heel weinig voor zo'n kleine baby. Maar mijn oudste had dat ook. Ze sliep beter toen ze geen last meer had van krampjes en boertjes. Ze is wel altijd een kind gebleven dat weinig sliep overdag.   Al met 7 weken had ze een slaapje op de ochtend en een op de middag. En met net 2 jaar sliep ze helemaal niet meer overdag. Ze was en is bijna altijd vrolijk en slaapt 's nachts goed.
 
Hier was het rond die tijd precies hetzelfde; hazeslaapjes overdag, van ongeveer drie kwartier..veel krampjes en veel zichzelf in slaap huilen.
Op het CB gaven ze me de tip om in te bakeren. Dit kan ook helpen bij krampjes e.d.
we hebben dit een week of 3 gedaan en  al het leed geleden!
Hij mepte zichzelf ook wakker af en toe!
Als je dit wat lijkt moet je wel even overleggen met je CB ivm de heupjes, die moeten geen afwijkingen hebben want dan kan je het verergeren met inbakeren..
Zij kunnen je ook voordoen hoe het moet, misschien hebben zij ook wel doeken om te lenen. Hier hebben ze het voorgedaan en terwijl ze dat deden werd Kyan direct rustig, voor mij was de keuze dus snel gemaakt....
Misschien heb je er wat aan!
Succes iig

Groetjes Saskia
 
het klinkt misschien een beetje gek hoor, maar misschien probeer je juist wel te veel en maak je haar daardoor alert en dus wakker.
Lees eens het een en ander op de site van Ria Blom, zij heeft veel ervaring met inbakeren en het rustig krijgen van baby's door middel van regelmaat.
Misschien moet je ook nog niet teveel verwachten hoor met 5 weken, een baby is gewoon het liefst bij de moeder en alleen in een bedje is het wel erg stil.
Tijdens de zwangerschap horen ze ook jouw bloedsomloop, hart en darmen.
Maar wie weet kun je goede tips vinden van Ria Blom, mij heeft het in ieder geval erg veel geholpen.
succes ermee, Martine

 
Hallo moeders,

Ten eerste bedankt voor je tip van Ria Blom!

De eerste   2 weken, een heerlijke tevreden baby!
Dan 1,5 week goed slapen 's nachts en 'smorgens maar einde vd middag en avond huilen, huilen en nog eens huilen. Wij een zere rug van het wiebelen. Geen idee wat er aan de hand kon zijn (geen krampjes, toch?, teveel prikkels, of te weinig? hongerige baby (geb. gewicht 4340 gr) enz.. geen idee

Onze dochter 4 weken oud, kleine verandering in het vaker in de wieg leggen maar o zo grote verandering voor ons meisje! Gek ik dacht dat wij de rust zelve waren (mooi mis!)
Boek besteld 20 euro! Fijne tips en voor het eerst helemaal op een roze wolk en onze dochter ook!

suc-6, Sabine

 
Hoi Esther,

hier nog even kort samengevat de adviezen van Ria Blom: je doet alles in een vaste volgorde: wakker worden - verschonen - voeden - even samen spelen (- even alleen spelen: oudere kinderen) - weer naar bed (in het eigen bedje in de eigen slaapkamer, met de gordijnen dicht: slapen ervaren babies als een nachtelijke activiteit).
Geef je kindje even de tijd om te huilen: dit hebben ze nodig, om de indrukken van de dag te verwerken - wij hebben de tip van Ria Blom aangehouden, om een kookwekker op 30 min. te zetten en daarna pas te gaan kijken. Het is even doorzetten, maar het werkt). We waren bijna in de valkuil getrapt, om onze zoon in onze armen in slaap te laten vallen. Hij wilde bijna niet anders meer.

Ook Lars heeft veel darmkrampjes gehad. Dit hebben wij toegepast: buikje masseren, warme zachte kruik (in luierdoek) tegen het buikje aan (wel met de kleertjes aan), warme baden, met de buik naar beneden op je arm leggen en rondlopen / wiegen, slapen in een bakerzak en het lakentje stevig instoppen  en homeopatische druppels: cinababy.

Lars is net 1 geworden en heeft geen darmkrampjes meer. Bovendien slaapt hij iedere nacht het klokje rond. Hou dus hoop: het komt allemaal goed!

Zet 'm op! Marijon
 
Terug
Bovenaan