Ons heerlijke ventje

Onze Daan is nu 8,5 maand oud. Het is mijn vierde en een heerlijk kind. Lacht de hele dag, is altijd en tegen iedereen vrolijk. Hij huilt alleen als ie honger heeft of moe is.
We nemen hem overal mee naar toe en dat geeft bijna nooit problemen. Slapen doet ie prima. Overdag 1 of 2 keer; om 2030 gaat ie naar bed en dan slaapt ie door tot een uur of 9, soms 10. Als hij al eens wakker wordt snachts is dat een kwestie van speen geven, op de buik leggen en klaar.
Hij eet alles. Pap, brood, en warm eten doet ie met ons samen... met de pot mee dus.
Drinken kan ie op allerlei manieren. De fles, tuitbeker, gewone beker en zelfs met een rietje.
Sinds deze week trekt hij zich op in de box en loopt hij de box al rond. Het liefst staat hij aan de buitenkant van de box, dan houdt hij zich vast aan de spijlen en loopt zo langs.
Dit is toch een kind uit duizenden. We zijn ontzettend trots op hem; ik geniet ervan zolang als het duurt. Als ie los gaat lopen zullen de streken wel komen!!!
Sorry hoor maar ik moest ff opscheppen. Het is niet zo dat ik hem de hele dag aan het pushen ben; met zoveel kinderen heb ik daar niet echt de tijd voor. Maar hij leert natuurlijk veel van zijn oudere zussen. En ik maak gelijk van de gelegenheid gebruik. Als hij iets nieuws probeert dan spring ik daar wel ff op in. Zo zat ie laatst op een soepstengel te zuigen; toen ik dat zag heb ik hem gelijk een rietje in de mond geduwd. Het is een klein strebertje; machtig om te zien. En dan dat trotse snoetje als hem iets lukt, of als zijn zussen voor hem applaudiseren....
 
hihi beetje opscheppen mag best soms toch? Wij raken ook niet uitgepraat over onze dochter Daantje (nu 3 maanden), maar dan wel tegen elkaar, ik probeer wel te voorkomen dat iedereen in mn omgeving denkt: daar heb je haar weer met dr wonderkind hahaha, maar zo voelt ze wel, echt als een wondertje! Dus ik zou zeggen dit is toch een mooie plek om af en toe lekker op te scheppen over onze hummels!

Groetjes Femke
 
Terug
Bovenaan