Ons kind is zo groot of lijkt het maar zo

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Op 21 juli 2007 ben ik bevallen van onze zoon Lucas. Hij was bij de geboorte al vrij zwaar namelijk 5046 gram. gisteren ben ik voor het eerst naar het consultatiebureau geweest en hij weegt nu 6470 gram. Hij is bijna 11/2 kilo gegroeid!! Hij is nu 60cm lang. Ik weet niet hoelang hij bij de geboorte was, want toen hebben ze hem niet gemeten.
Ik maak me best zorgen dat hij te snel groeit, maar volgens het consultatiebureau is er geen probleem. Hij kreeg 8 flessen van 130cc per dag. Vanaf vandaag krijgt hij om de 4 uur voeding van 150cc. 's nacht komt hij ook nog  voor een voeding.  
Wat vinden jullie? Moet ik me zorgen maken?? Of gewoon vertrouwen hebben in het consultatiebureau?  

Ik vind het bureau altijd enorm zeuren over je kinderen overvoeren e.d. Dus dat ze bij jou zeggen dat het goed is vind ik dan een wonder! Dus ga er maar vanuit dat het goed is. Ze doen daar niets buiten de curves volgens mij.

X Saskia
mv Rik 04-04-07

Hoi

Mijn dochter was bij de geboorte 4120 gram, bij 2 maanden 5720 gram. Volgens mij nu al zeker 7 kilo (moet 30-8 naar CB) en dat alleen door de borstvoeding. (haha)

Zij is dan ook volgens de   curve qua lengte en gewicht 2+.
Verder is zij prima in proportie, het CB ziet een prima stijgende lijn.

Ben blij dat ze iets groter/steviger is, heeft ze tenminste iets bij te zetten, en als ze een dag minder eet, hoef ik mij geen zorgen te maken.

En trouwens als ze gaan lopen, is het er vaak zo weer af.
Dus maak je maar geen zorgen.

Groetjes Marieke m v Emma 3-6

Ik zou me zeker geen zorgen maken. Ik heb precies het tegenovergestelde. Lotte is heel klein. Ze is nu 16,5 week en heeft nu maatje 56. Ze valt bijna van de alleronderste curve af, wat dus betekent dat ze bij de kleinste 2% van Nederland hoort.

Jouw kindje is groot, de mijne klein. Door onze kindertjes komt er zo'n mooi gemiddelde.

Lotte groeit prima volgens haar eigen curve. Ze is gezond, tevreden en vrolijk. Ze zal waarschijnlijk de kleinste van de klas blijven (dat waren mijn man en ik ook, dus da's niet zo gek), maar als dat het ergste is... Ik maak me geen zorgen en als ik jou was zou ik dat ook niet doen.

Groetjes, Marisa

Hoi hoi,

Zolang jij en je kindje het goed doen is er niets aan de hand.
Thijmen was met 8 weken 60 cm en 6302 gram. Nu zal hij wel bijna tegen de 7000 zitten gezien zijn groeicurve.
Namelijk 3755 en 54 cm  bij geboorte, 4 weken later 5430 en 57 cm.
Hij zit bovenaan de curve, heeft de neiging om eruit te springen, zijn we ook voor gewaarschuwd, maar hij doet het goed dus we wachten 12 september af, dan moet hij weer.
Ik zou me geen zorgen maken.....
Groetjes, Ellen

Hoi,

Stijn woog bij zijn geboorte 4.075 gram en met vijf weken woog hij 5.610 en met negen weken woog hij 6.845 gram. Ik geef nog steeds borstvoeding en heb zeker slagroom in plaats van melk erin zitten. Zolang je kindje maar een beetje dezelfde lijn blijft volgen is er niets aan de hand.

Groetjes van Marloes

Hoi allemaal,

Feline woog bij haar geboorte 4240 gram bij 52 cm. Ze was eind juli 57.5 cm en 5650 gram. Maandag moet ik weer naar cb en ik verwacht dat ze dan 6500 gram is en 60 cm of zo. En ze zit boven het gemiddelde, maar de lijn van groei loopt goed, dus ik maak me geen zorgen. En zou ik als ik jou was ook niet doen. Je zoontje is al flink bij de geboorte, dus zal altijd in de bovenlijn blijven. Heeft Feline ook.

groetjes Mariska

Hoi,

Onze dochter was bij haar geboorte maar 2540 gram en 50 cm (17juni) na 5 wkn 1e bezoek CB woog ze 3330 gram en was ze 52 cm, vorige week woog ze 4530 gram en was ze 56cm. Ze groeide gemiddeld 0.9cm per week! en komt bijna 300gram per week aan. Ze doet het gewoon ontzettend goed en is met een inhaalslag bezig, ook CB waarschuwt dat ze (te)veel voeding krijgt. Maar ja, wat moet je dan? Laten gillen van de honger??? Lijkt me niet goed hoor! Ze  zit net onder tegen de middellijn van de curve (zowel gewicht als lengte) dus dat is prima voor onze kleine meid!

groetjes,
xx Roos xx

Terug
Bovenaan