ons kind is zo onrustig...help!!

A

Anoniem

Guest
hoi moeders,

ik, moeder van een 2ling van bijna 9week,
zit met een vraag.

mijn ene dochter is een rustige blije meid.
daarintegen is de ander een blije maar super onrustige
ze huilt cq schreeuwd veel.
aandacht, luier verschoond, speen erin, voeding.
we geven nu ook de voeding wat eerder, maar dat lijkt ook niet altijd te helpen.
(6x 160cc)
soms helpt niets, maar mijn andere dochter wordt er ook onrustig van.
(om over pa en ma maar niet te spreken)
gisteravond hebben we haar 1.5uur in t wippertje gehad.
het schommelen maakte haar rustig.
maar om dat elke x te gaan doen.... lijkt me niet de bedoeling.
(zit je straks snachts...)

wie herkent de onrust van zijn kind.
en heeft mischien een oplossing zover dat mogelijk is.
(of mischien de oorzaak)
ik heb de vraag ook op de tweelingen forum gezet,
maar die wordt bijna niet gebruikt.

groetjes, jana.

Ten eerste heb ik heel veel respekt voor mensen met een tweeling.
Ik vond 1 kindje al erg zwaar de eerste maanden.............
Wat ik gedaan heb met mijn zoontje was naar de osteopaat.
Hij heeft mijn zoontje een aantal malen behandeld en hij werd daar heel
rustig van.
sterkte ermee

groeten
Rachel

Wij hebben ook 2 kindjes die erg gevoelig zijn voor prikkels en daardoor dus snel oververmoeid raken en dan niet meer te troosten zijn. Bij de oudste was dit drama en ze is nu dus 16 maanden en het is wel verbeterd maar ze is nog steeds hypergevoelig. Wat bij haar helpt is zo veel mogelijk rust en regelmaat. Bij de jongste hebben we dat meteen ingevoerd en dat werkt echt als een trein: als ze begint te huilen, wachten we even 5 - 10 minuten om te zien of het over gaat. Als het niet over gaat, verschonen we haar, geven we haar een fles en knuffelen we een half uurtje op de bank (niet rondsjouwen, of in de tuin, of in de drukte, etc.), daarna gaat ze in de box (niet de wipper). Totdat ze 12 maanden was mocht ze niet onder de mobile, en pas nu ze haar handjes ontdekt heeft mag ze onder de babygym. Zodra ze moe wordt (gapen, piepen, druk worden, etc.) gaat ze naar bed en daar blijft ze tot ze weer wakker wordt. En dat heel strak. Ik merk echt dat zodra we haar uit haar ritme halen (bijv. door haar te laten slapen in de wandelwagen omdat ik boodschappen moet doen) ze meteen veel meer huilt, niet kan slapen, meer wil drinken, dus ook meer kramp heeft, etc. Het staat heel goed uitgelegd in dat boek van Ria Blom, ik vond dat echt een eye-opener en het heeft ons erg geholpen. Hopelijk heb je er iets aan. En voor de moeilijke momenten, bijv.  huiluurtje rond etenstijd: wij hadden voor de  ouste een automatische schommelstoel, echt ideaal, daar werd ze helemaal rustig van en dan hoef je zelf niet  te hele tijd die wipper te duwen!

Groetjes,

Eveline  

Ga naar een osteopaat. Wij zijn eigenlijk pas heel laat gegaan. Het heeft bij ons erg geholpen. Door de bevalling stond er veel spanning op zijn hoofd. Daardoor huilde onze zoon zo. Na 3 sessies is hij beter gaan slapen en is hij veel gezelliger en minder huilerig.

Terug
Bovenaan