Ons kleintje slaapt zo weinig...

herken het niet... Ons mannetje slaapt overdag wel steeds korter ;) maarre dat doorslapen herken ik wel hoor! Die van ons komt snachts ook nog 1 keer... Maaja hoe vaak komt jou dochter snachts?

Liefs!

Dat ze s'nachts nog komt is heel normaal. Doorslapen op deze leeftijd is niet gewoon. Meestal slapen ze door als ze 3 mnd oud zijn.
Overdag slaap mijn zoontje ook nog niet van voeding naar voeding. Soms redt hij het wel, maar vaak niet. Meestal een uurtje en dan is hij wakker. Of ik haal hem eruit en neem hem mee naar beneden of klepper met enige regelmaat naar boven om er een speen in te doen....

ons meisje slaapt lekker in de box of wagen. een paar keer de speen erin en ze slaapt heerlijk door.
Maar dat houdt in voeden even schone luier en spelen dan in de box of wagen of bed net waar ik bezig ben in huis en dan valt ze vanzelf in slaap tot ze weer honger heeft.
De nacht nog niet. rond 3 uur wordt ze wakker dan neem ik haar bij me en slapen we samen tot ergens tussen 5 en 7.

Mijn zoontje sliep ook erg weinig en werd hierdoor heel erg prikkelbaar. Overdag lukte het hem niet om in slaap te komen. Nu zijn we sinds een week bezig met een wat strakkere regelmaat en slaapt hij in een puckababy. Het gaat al veel beter!

hier ook idd weer gewoon in der bedje leggen als ze begint te slapen.. en ff door laten huilen dat ze inslaapt... nu gaat het overdag ook goed! ben super blij!

Ik dacht alleen dat mijn mannetje niet voorbeeldig was maar dat is dus niet zo.....
Hij heeft ook niet het ritme van slapen, wakker worden, verschonen, eten, spelen, slapen...

Hij maakt er zijn eigen ritme van :). Ik merk dat hij overdag wisselend slaapt, de ene keer zoveel dat hij zijn voeding "vergeet" en een uurtje later komt en de andere keer slaapt hij net een uurtje of ligt hij een uurtje te spelen/ "kletsen". Dat verschilt eigenlijk per dag. 's nachts slaapt hij erg goed, om 19.00 uur vaak laatste voeding en pyjama aan. Dan komt hij vaak pas weer om 03.00 uur of als hij veel trek heeft om 22.00 uur.
Na 03.00 uur zit hij weer in zijn ritme van om de 3 uur.

En die speen... die heb ik opgegeven. Hij raakt hem met regelmaat kwijt als hij boven in zijn bedje ligt. Dan huilt hij natuurlijk omdat hij kwijt is of hij erop ligt. Ook gebeurd het dat ik erbij sta en hij de speen heel stiekem met zijn tong heel snel naar buiten duwt.. en weer huilen want dan is hij kwijt hahah. Dan laat ik het zo. De laatste dagen wil hij helemaal geen speen meer, neemd hem niet. Zie wel dat hij op zijn vinger/ duim gaat zuigen. Dat wilde we eerst niet omdat hij erg hard zuigt, had de blaartjes op zijn vinger. Zag nu ook dat het puntje van zijn duim rood is.. maar ja we kijken het wel aan.

het is idd belangrijk dat je kindje rust en regelmaat heeft... maar soms loopt de dag gewoon even anders.

ons meisje is vandaag precies 7 weken en eerst sliep ze in de box, wagen bedje maakte niet uit. maar ik merk de laatste week dat ze gewoon het liefste in haar eigenbedje slaapt eigelijk heel fijn !
wij gebruiken wel een inbakerdoek geweldig ! alleen straks moet ze wel zonder kunnen dus soms overdag slaapt ze zonder.

Ons meisje slaapt ook nog niet helemaal door hoor meestal tussen de 6 a 7 uur vinden wij al helemaal super. hoelang slaapt jou kleintje dan snachts?
en hoe oud is hij/zij ?

Terug
Bovenaan