Ons meissie slaat veel!!!!

Hallo allemaal,

ik ben Yolanda en ik heb een vraagje. Wie kan mij helpen? Wij hebben een dochtertje van 2,4 jr, Evi heet ze, en  het is een super grietje  maar ook zeker een erg bijdehandte en  pitte tante. Het enige wat ik dus heel erg vind, is dat zij nogal slaat, naar mij of mijn vriend toe. Maar eigenlijk meer naar mij toe, omdat ik vaker met haar ben.  En ik zet haar wel eens in de hoek of op de gang en laat haar duidelijk blijken dat het niet mag, maar helaas, ze doet het nog steeds. Het is wel iets minder geworden, maar toch.

Wie herkent dit probleem en wat kan ik hier nou aan doen zodat ze het niet meer doet?

Groetjes Yolanda
 
Hoi,
Het is wel een beetje herkenbaar. Ons zoontje van 2jr2mnd bijt en slaat af en toe. Meestal is het met de reden dat hij het verbaal niet kan uitdrukken en het dan maar op een fysieke manier doet. Soms is het ook gewoon slaan/bijten om te kijken wat voor reactie het te weeg brengt.
Ik ben heel duidelijk dat slaan en bijten hier niet getolereerd wordt. Dit geef ik verbaal aan. Na een incident staat het goed maken voorop (een kusje geven op pijnlijke plek) en ik zeg er bij dat het niet mag. Het doet pijn en het is niet lief. Aaien of een kusje geven is wel lief. Als ik het bijten/slaan voor kan zijn, dan grijp ik in om te vragen of er iets aan de hand is/of hij iets wil.
Het is heel vervelend, maar het gaat vanzelf ooit een keer over. Ik blijf heel consequent. Het wordt de laatste tijd al iets minder.
Veel succes!
 
Ik herken dit verhaal heel erg,ik heb een zoontje van net 3 jaar en die slaat en schopt ook veel.
Vooral bij het verschonen en als we hem iets verbieden.
We hebben alles al geprobeerd maar niks helpt,streng toespreken niet,een tik teruggeven niet,rustig zeggen dat het niet mag.
Het ergste is dat hij het niet alleen bij papa en mama doet,maar ook bij opa en oma.
Om over de hond en kat maar niet te spreken,dus wie o wie heeft er een goede tip voor ons??

Groetjes jose
 
hoi hoi,

lastig he, onze zoon doet het ook nog wel eens. Soms om te spelen, soms om uit te lokken en soms uit frustratie. Bij het laatste merk je als ouder al snel genoeg dat het hem niet lukt om zich verbaal te uiten en dat hij dan gaat slaan. Ik b iedt hem dan een kussentje aan. En zeg erbij dat hij mensen en dieren nooit mag slaan, maar als je zo boos bent dan mag je wel even op een kussen slaan. Wanneer hij het doet om uit te lokken zeg ik heel rustig dat ik dit niet leuk vindt van hem en niet lief. Ik kijk hem daarbij op ooghoogte aan en heb zijn armpje gewoon beet. Daarna probeer ik hem gelijk af te leiden of het positief te maken door te zeggen dat ik het wel lief vindt als hij een kusje geeft of even aait. Soms leidt ik hem af met wat speelgoed door wel te zeggen dat slaan niet goed is en niet lief. Wanneer hij na herhaling alsnog blijft slaan dan zet ik hem even op de gang om af te koelen.

verder hoort het bij de ontwikkeling van een kind en heeft elk kind hier last van. Als je dat weet scheelt het al een heel stuk.Het gaat echt over!

Groetjes, Misja  
 
Terug
Bovenaan