ons ukkie ligt al met het koppie in mijn bekken :)

A

Anoniem

Guest
Hoi Hoi,

Gisteren naar de VK geweest en ik dacht toch echt te voelen dat onze beeb nog lekker in de breedte lag. Ik voel regelmatig li en re getrappel, gedraai en gefriemel.
Maar wat blijkt nou........het ligt al lekker met het koppie in mijn bekken :) :) :) :)
Gisterochtend toen mijn wekker om 5.55 uur  ging had ik in mijn li zij ineens een kontje in mijn handen. Gistermiddag bij de VK lag het kontje aan de re kant. Het ligt dus nog wel lekker van de ene kant naar de andere kant te draaien. Daar heeft het ook nog voldoende ruimte voor.
De kleine ligt qua groei net iets onder het gemiddelde, dus een lekker kleintje.
Ik ben zelf ook maar een klein ding dus ik had geen 10 ponder verwacht (jeetje zeg, dat moet wel allemaal uit zo'n kleine gaatje komen hahahahaha).

Van de VK heeft mijn man geleerd dat als hij zijn hoofd op mijn onderbuik legt (schuin onder mijn navel) het hartslagje van de baby kan horen. Dat werkt beter dan een wc rol volgens haar.
En idd.....het werkt echt. Hij kon echt het hartje horen, soms 2 door elkaar. Maar die van de baby gaat echt vele malen sneller dan die van mij dus is het makkelijk om uit elkaar te houden.
Misschie een TIP voor andere papa's die het nog niet weten.

Over 3 wkn weer terug, ben benieuwd. De kleine doet het in ieder geval PRIMA.

Kruimel (morgen 32 wkn)

Hé Kruimel,

Wat lekker om te horen, zeg ! Onze beeb is nog lekker eigenwijs, en ligt, als het mijn buik niet als zwembad gebruikt, met het koppie boven. Op elke echo was dat zo, en ook gisteren bij de VK weer !!

Maar geen reden tot zorgen zegt de VK, het heeft nog 6 weken om goed te gaan liggen !! Als het dat maar doet, hoop ik dan, want ik hoop echt op een natuurlijke bevalling...

Verder was bij ons ook alles goed, mijn bloeddruk, suiker en ijzer zijn gecheckt, was allemaal prima. Ik hoor van veel mensen dat ik een "keurig buikje" heb, wat ik interpreteer als klein, maar de VK is tevreden met de groei van baarmoeder en kleintje. Ik heb nog niets gehoord over grote of kleine baby.. Ach, als het maar gezond is !!

groetjes !

hey kruimel,

goed zeg... lijkt mij weer een zorg minder... heerlijk al in de goede houding!
Ik begin me langzaam wel druk te maken. Mijn ukjes liggen allebei met het hoofdje naar boven. En ze hebben nog maar ongeveer twee weken om 'goed' te gaan liggen...
Dus ik begin 'm langzaam te knijpen... Ik weet ook niet of ze bij een tweeling een versie kunnen doen, of dat ik dan automatisch een keisersnede ga krijgen.
Over twee weken heb ik weer een echo... die wordt wel spannend op deze mannier...
groetjes Ciske

Hi!

Nou deze hier ligt nog lekker met haar hoofdje naar boven. Heerlijk als ze tegen mijn zwevende rib aan zit (NOT). Naar mijn beleving is ook niet echt aan het draaien in mijn baarmoeder, maar ze heeft nog enkele weken om te draaien (ben nu 30 weken en 3 dagen). We wachten lekker af.

Verder voel ik haar meestal naar achteren toe trappen. Ze gebruikt mijn darmen dus als springkussen.

Het gaat wel allemaal snel hoor.

Groetjes

Hoi hoi, onze kleine meid is ook al ietsjes ingedaald. Ik meende het al te voelen en heb het afgelopen maandag aan de verloskundige gevraagd. En ja dus.
Gelukkig maar.

liefs Suus
33 weken zwanger

hoi kruimel,

Fijn om te lezen dat baby nu heerlijk met het hoofdje naar beneden ligt. Is toch een hele geruststelling of niet?

Afgelopen woensdag ook controle gehad en ook onze baby ligt al netjes met het hoofdje naar beneden. Het hoofdje ligt nog niet vast dus in principe kan de kleine nog draaien maar de gyn. verwacht dit niet. Ze ligt nl. al ver in het bekken. Ik merkte dit ook al door veel steken van onder en af en toe lage buikpijn.

Liefs mamabinck.

Hallo Kruimel

fijn om te horen dat de kleine al goed ligt he?
Bij mijn dochter was het ook rond 32 weken toen ik te horen kreeg dat ze met de hoofdje naar beneden lag en daar voor lag ze meestal met de hoofd links en beentjes recht.

Dat doet onze kleine nu ook, meestal voel ik de getrapel an mijn rechte kant en met de rug tegen mijn navel. Soms als ie draait vol ek zijn handjes bij mijn navel.
Ik was dinsdag op control en gynekoloog zij de hij ligt zo als ik al dacht, maar we hebben nog paar weken om te draaien.

Vandaag 29 weken zwanger

Wat een heerlijk idee he dat het al goed ligt. Wij hadden ook steeds een dwarsligger, maar gisteren bij de verloskundige kregen we te horen dat ze al keurig met haar hoofdje naar beneden ligt. Ik ben echt heel erg blij en die steken die neem ik maar even voor lief....

Groetjes Jettepetje

Terug
Bovenaan