Ons zoontje maakt nauwelijks contact

A

Anoniem

Guest
We hebben een zoon van nu 10 weken. We hebben al een dochter, die destijds al bij 6 weken volop aan het lachen was en ons echt aankeek.

Ik zit al weken te wachten op de eerste echte lach, maar nu met 10 weken heel af en toe een klein lachje. Deze week viel het de wijkverpleekundige ook op dat hij nauwelijks/geen contact maak. Hier is verder niet over gesproken, maar toch blijf ik het vreemd vinden. En een klein beetje zorgen maak ik me wel hierover.

Zijn er ouders waarvan de kindjes ook later waren met bepaalde ontwikkelingen zoals  deze?  

We hebben het advies gehad om extra aandacht te besteden aan het contact maken met onze zoon, maar natuurlijk doen we dat al de momenten dat hij wakker is.

Een heel verhaal.........maar ik moest het even kwijt.

Groetjes,
Eveline  

Hoi Eveline,

Ons dochtertje (van 26 mei) lachte ook niet snel. En had af en toe ook geen zin om je aan te kijken, dan was alles om ons heen interessanter. Vandaag hebben we samen een lachbui gehad! Dit was voor het eerst. En glimlachjes doet ze nu een paar weken en schaterlachen denk sinds een week of 2 en het is totaal maar 3 keer gebeurd.
Het ene kindje is de andere niet. Ze is ook heel serieus aan het kijken en aan het ontdekken op het moment. Als hij echt helemaal geen oogcontact maakt zou ik dat wel bij het CB melden en ook als je je gewoon zorgen maakt, maar Feline is ook vanzelf wat meer gaan lachen.

groetjes Mariska

ik vind het logisch dat je je zotgen maakt, maar ik zou wel de tijd nemen. soms willen ze heel snel een kind een stempel opdrukken. laatst sprak ik een moeder, en het jochie daarvn   betitelden ze met 1 1/2-2 jr tot adhd kandidaat en nog veel meer. nu is het jochie 3 en is het net zo normaal als andere kinderen, van de hele adhd is gee sprake meer. . houd je kind goed in de gaten, maar de één doet nu eenmaal sneller iets dan de ander.

heyzz

ja ik ken dit wel !

bij m,n oudste dochter was dit ook zo ... ook maar af en toe en glimlachje en daaar moest ik dan ook heel veel voor doen om die te krijgen haha , ze was gewoon wat langzamer miss hadt ze er ook wel geen zin in  , maar ze heeft het later dubbel en dwars in gehaald

bij m,n middelste ging het allemaal veel sneller en die lachte eigenlijk om alles .is nu nog zo,n grapjas :p

en nu bij milad die zit er tussen in de ene dag lacht ie veel en de andere dag weer helemaal niet :S hij is wispelturig :p

maar ze hebben zich allemaal prima ontwikkeld !

maar ik begrijp best dat je je zorgen maakt ! gewoon ff goed in de gaten houden ..

ohja bij m,n oudste was haar eerste glimlach met 9 WEKEN :S
en middelste met 3 weken en milad (jongste)ook 3 weken

hoop dat je er iets aan hebt

liefs van anna mama van lela 8 en darya 3 en milad 0 jaar

Hallo,

Bedankt voor jullie reacties.
We doen ons best maar het blijft hetzelfde. Heel af en toe een lachje. Of de hele andere kant op kijken en dan lachen, maar waarnaar weet ik dus niet. Kan ook niet zeggen dat zijn lachjes heel erg duidelijk zijn, maar hij doet zijn best denk ik.

Begin met toch wel een beetje zorgen te maken. Maar hij is bij zijn geboorte al goed nageken door de kinderarts en op het consultatieburo merkten ze ook niets op. Ze weten   er wel van, maar er werd verder niets van gezegd.

Morgen ga ik wel even naar het inloop spreekuur van het CB, ik wil het er toch nog even over hebben. En anders ga ik mijn huisarts om advies vragen.

Groetjes,
Eveline

Terug
Bovenaan