onsmakelijk onderwerp

Hallo,

Ik heb een vraag aan jullie: Ik moest net mijn behoefte doen en moest zegmaar best wel persen om het voor elkaar te krijgen. Ik ben nu 13 weken zwanger en ben nu bang dat het schade heeft aangedaan?

Kunnen jullie mij geruststellen.

Groetjes,

Anoniem
 
hoi,
Het is wel grappig, ik vond het namelijk ook eng om te persen met ontlasting, was bang dat ik de baby eruit zal persen maar dat kan natuurlijk helemaal niet.
Je hoeft je geen zorgen te maken hoor, je kan wel last krijgen van obstipatie.
 
Hoi,
Je hoeft je om je baby geen zorgen te maken. Die zit veilig bij jou in de buik en die poep je er echt niet zomaar uit. Gelukkig!
Wat wel kan helpen om harde ontlasting te voorkomen (aangezien je nog wel meer moeite met de stoelgang gaat krijgen) is heel erg veel drinken en vers fruit eten. Sinaasappels, aardbeien, dat soort dingen. En vezelrijk eten. Goed voor de darmpjes. Succes ermee.
Groetjes
 
Met je kindje kan niks misgaan, maar van hard persen kan je wel aambeien krijgen inderdaad. Wat mij goed helpt (ik heb dus geen aambeien, dus het helpt echt) is een maal per dag een glaasje roosvice laxo. Ik moet erbij zeggen dat ik niet zuinig ben met de siroop, ik doe er flink wat in. Dan kan ik gewoon naar het toilet, ondanks dat ik ijzertabletten slik (die zorgen normaal nog eens extra voor verstopping).

groetjes, jane
 
Veel sinaasappelsap drinken, na een paar dagen (bij mij tenminste) ging dat erg stimulerend werken en hoefde ik niet meer te persen om er wat uit te krijgen. Succes!
 
Terug
Bovenaan