onsmakelijk vraagje

A

Anoniem

Guest
hoi,

Weet iemand hier misschien hoe een schimmelinfectie eruit ziet en hoe het voelt, ik heb al een paar dagen jeuk en een branderig gevoel van beneden, een beetje vergelijkbaar met zwemmerseczeem. Het is wat rood en opgezwollen. herkent iemand dit??

groetjes Martine

Mama van Lance,

Je omschrijft idd de symptomen van een schimmeltje. Als het goed is kun je gewoon bellen met je huisarts en die zal je of een creme voorschrijven of een soort zetpil.

Succes en sterkte( ik weet hoe het voelt),

Groetjes Saskia mv Huub(08-07-02), Jelle(04-12-03) en zwanger van "Gijsje" uitger.(24-12-06)

gewoon even je huisarts opbellen en na laten kijken, weet je gelijk zeker wat het is en dan krijg je er een middeltje voor. Stel dat je bv candida hebt (een heel veel voorkomende schimmel) en je doet er niets aan, dan kan het vanzelf weggaan, maar het kan ook je kindje besmetten tijdens de geboorte, die krijgt dan witte vlekjes in het mondje (dit heet spruw)  en als je dan ook nog eens borstvoeding geeft kan het overslaan op jouw borsten en dat schijnt heeeeeeel erg pijnlijk te zijn. Dus gewoon ff een bezoekje aan de dokter brengen.
succes
mama_ilse

hoihoi

ja gewoon naar de huisarts gaan
ik heb ook al eerder schimmelinfecties gehad
en kreeg toen zetpillen ervoor

liefs soepkipje

Dat lijkt idd. op een schimmelinfectie.
Ik heb had ook gehad, 4 weken terug. Ik heb 2 kuren gekregen, 2 x 3 vaginale pillen.
En had na de eerste dag al geen last meer, wel ff je kuurtje afmaken...

Schimmel klinkt vies, en het is net alsof je je niet goed verzorgd.
Maar daar heeft het niets mee van doen, vrouwen hebben hier vaker last van.
Voor mijn zwangerschap, had ik het +/- 4 x per jaar... in de periode na mijn menstuatie.
Je zuurgraad is dan anders, je bent gevoeliger voor schimmels/bacterien omdat je lichaam gewoon van rit is.

Persoonlijk, vind ik die pilletjes/capsules fijner dan die creme die je in moet brengen.

Het is inderdaad naar, en vervelend. Maar je bent er ook zo vanaf.
Maar behandel het zeker wel!

Terug
Bovenaan