Onsteking?

A

Anoniem

Guest
Hoi Allemaal,

Ik moest van mijn vk mijn urine na laten kijken voor de zekerheid. Omdat ik nu al bijna 2 weken buikpijn en harde buiken had. Ze zei ik denk dat het voor weeën zijn maar misschien heb je een infectie.
Dus ik gisteren netjes mijn ochtend urine bij de ha gebracht. mocht om 2 uur s'middags bellen. Ik gedaan zei de assistente: We zagen wel iets maar we hebben het op kweek gezet. Je kan morgen weer bellen om 2 uur.

Wordt ik om 1 uur gebeldt door de assitente ik schrok ervan.
Ik heb een onsteking maar wat voor 1 weten ze niet. Dus mijn urine wordt daarvoor
naar het labratorium gestuurd. Krijg ik volgende week vrijdag de uitslag van.
Heb antibiotica gekregen 3x per dag moet ik die nemen bijna een week.

Heb de vk nog gebeld en die zei nog het kan geen kwaad voor het kind.
Ik helemaal opgelucht natuurlijk (de onsteking). Ze zei wel er is maar 1 bacterie die tijdens je bevalling gevaarlijk is voor de kleine. Maar volgende week weet je of het die is ja of nee. Is het die krijg je antibiotica tijdens je bevalling.
Ze zei goed de antibiotica nemen want anders beval je waarschijnlijk te vroeg.

Heeft iemand dit ook weleens gehad?

liefs An 36 weken zwanger

Hoi An,

Ik weet dat blaasontsteking heel vaak voorkomt tijdens zwangerschap. Het is heel  goed te behandelen met anti biotica. En alleen maar fijn dat het nu op kweek staat, dan kun je altijd nog gerichtere (die precies aansluit op de gevonden bacterie) anti biotica geven als dat nodig zou zijn voor jou of de baby.....
Succes ermee!!

Groetjes.

wat vervelend An, maar gelukkig dat je er nu iets voor kan nemen en dat ze ook helemaal gaan uitzoeken wat het nu precies is. Ik hoop dat het snel over is!

Ik heb tijdens deze zwangerschap ook een urineweginfectie gehad met een week of 27. Eerst had ik nog geen pijn en hoefde ik alleen maar heel veel naar de wc. Via de huisarts had ik toen antibiotica gekregen en die leek te helpen. Een dag of 5 later had ik opeens ook heel erge buikpijn en wij dachten toen dat ik al weeen had. Ben toen in het ziekenhuis aan de ctg gelegt en gelukkig geen weeen. De huisarts had niet de goede antibiotica gegeven en ik kreeg nu via het ziekenhuis 1 die speciaal was voor de bacterie die ik bij me droeg. Was een zeer heftige antibiotica en ik moest hem ook 3 keer per dag eigenlijk 2 weken lang. Alleen kreeg ik zoveel bijwerkingen dat ik gelukkig binnen een week mocht stoppen. Volgens mij heeft het verder geen gevolgen gehad voor de baby gehad, maar weet wel dat je de laatste weken van de zwangerschap geen antibioticakuur meer krijgt of je moet heel erge koorts hebben. In ieder geval heel veel sterkte ermee, want fijn is het niet.

Liefs maaike

Hoi Allemaal,

Dank jullie wel voor jullie reactie.
Mijn vk zei dat het ook een onsteking aan mijn nieren kon zijn.
Maar we horen het volgende week wel.
Blaasonsteking denk ik niet i.v.m. begin van mijn zwangerchap gehad en de ha
zei toen dat het blaasonsteking was en mijn urine was toen niet op kweek gezet.
Ik heb nog nooit last van dit soort dingen gehad en ben zwanger en heb het 1 na het andere. Begon met blaasonsteking, toen obstepathie, misselijk, migrane, last van stuitje,  astma en nu weer een onsteking. Een zorg loze zwangerschap is het niet.

Maar hier lees je dat je toch niet de enige bent. Wat erg fijn is.
Ook fijn dat we hier dingen aan elkaar kunnen vragen.

Ik hoop voor iedereen een goede bevalling en een gezond kindje toe.
Succes allemaal!

Liefs An 36 weken en 1 dag zwanger

Hoi Allemaal,

Dank jullie wel voor jullie reactie.
Mijn vk zei dat het ook een onsteking aan mijn nieren kon zijn.
Maar we horen het volgende week wel.
Blaasonsteking denk ik niet i.v.m. begin van mijn zwangerchap gehad en de ha
zei toen dat het blaasonsteking was en mijn urine was toen niet op kweek gezet.
Ik heb nog nooit last van dit soort dingen gehad en ben zwanger en heb het 1 na het andere. Begon met blaasonsteking, toen obstepathie, misselijk, migrane, last van stuitje,  astma en nu weer een onsteking. Een zorg loze zwangerschap is het niet.

Maar hier lees je dat je toch niet de enige bent. Wat erg fijn is.
Ook fijn dat we hier dingen aan elkaar kunnen vragen.

Ik hoop voor iedereen een goede bevalling en een gezond kindje toe.
Succes allemaal!

Liefs An 36 weken en 1 dag zwanger

Das wel fijn he! dat je niet de enige bent. Soms denk ik ook dat het ene kwaaltje door de andere komt. Zo heb ik een erg slecht begin gehad (4 keer opgenomen wegens overmatig braken) en ik heb zelf het idee dat daardoor mijn weerstand zo slecht is geworden (kon op een gegeven moment niet eens meer lopen zo ziek was ik) dat ik daardoor het ene kwaaltje na de andere krijg, maar fijn is idd anders. Ook mijn bekkenistabiliteit komt denk ik mede doordat mijn spierkracht helemaal weg was (en ben helaas ook te lenig).
Het was bij mij ook geen gewone blaasontsteking, maar hoe het precies zat weet ik ook niet meer. Volgens mij was het ook iets met nieren, maar was ik er op tijd bij.Zat er op een gegeven moment wel helemaal doorheen in ieder geval. Nu kan ik wel niks meer, maar verder geen nieuwe kwaaltjes erbij gehad, dus voel me in principe wel weer oke. Het is nu aftellen voor ons gelukkig.

Kus Maaike

Terug
Bovenaan