Onstoken oogjes

Hoi, mijn zoontje heeft steeds van dat 'slaap' in zijn oogjes. Het blijft maar komen zeg maar. Niet zo heel erg veel maar zijn oogjes zijn ook een beetje rood. Kan dat met een verkoudheid te maken hebben of zijn zijn oogjes ontstoken? Heeft iemand hier ervaring mee?

groetjes
 
Hoi,

Ik weet niet hoe oud je zoontje is maar mijn zoontje is 10 weken en hij had veel last van ontstoken ogen. Tussen de hefige buien door had hij veel last van slaap. Nu heb ik moedermelk in zijn oog gedruppeld en sindsdien is het over.

Groetjes
 
Borstvoeding in de oogjes druppelen helpt zeker.
Mijn zoontje heeft het later ook nog eens gehad. Heel vervelend. Je moet goed spoelen met gekookt afgekoeld water. Een schoon gaasje hierin dompelen en dan het oogje van binnen naar buiten schoonvegen. Bij mijn zoontje was het helaas al te laat, die moest gezalfd worden. Ik kan je vertellen dat dat geen pretje was. Hij vond het vreselijk. Succes
 
Bedankt voor jullie reacties. Mijn zoontje wordt morgen 1 jaar (hoera!) en ik geef al een half jaar geen borstvoeding meer, moedermelk kan ik er dus niet in doen! Ik heb vandaag de huisarts gebeld en kan een zalfje ophalen... Hoop dat het dan snel over is! groetjes
 
Terug
Bovenaan