Onstoken spadader!

Een paar dagen nadat Gideon geboren was, kreeg ik wat last van mijn spatader, het begon aan mijn onderbeen een pijnlijke plek. Vrijdag's was de plek groter geworden en ook rood en warm. Nu zat het meer bij mijn knieholte. De dokter kwam en ik kreeg er zalf voor. Maandag was de plek nog groter, het ging dus niet over maar werd alleen maar erger dus weer naar de dokter, kreeg nu een kuur mee. Woensdagavond naar de dokterspost geweest, want mijn been werd dikker en roder en pijnlijker. En nu was het ook al boven in mijn been gaan onstekken. Deze gaf onstekkingsremmers mee, wat in kleine hoeveelheid wel kan bij borstvoeding en gaf advies om de volgende dag een echo te laten maken. Dat was gisteren, we moesten om 9 uur bij de dokter zijn, die had het zieknhuis gebelt konden we gelijk terecht op de spoedeisende hulp. Mijn dochter was gelukkig op de creche en Gideon en mijn man gingen mee. Daar waren we om half 10, bloed afgnomen, echo gemaakt. We waren bang voor trombose. Dit was het niet, het is een onstokken spatader/ opervlakkige trobose maar als het nu niet goed behandeld word dan kan het wel naar binnen gaan. Dus het word wel behandeld als een trombose been. Ik moet nu elke dag spuiten, bloedverdunners, en onstekkingsremmers. We kwamen hier om 13.00 uur weg en om 14.30 uur moesten we weer terug komen en hebben ze mijn been hellemaal ingepakt met kousen en watten. Eerst zeiden ze dat de bloedverdunners niet bij bv mocht, dus dat ik tijdelijk moest stoppen. Ik hellemaal overstuur omdat het zo goed ging met bv. Maar ja gaat om mijn eigen gezondheid. Dus wij in de tussentijd van alles regelen, kolf, flesjes, voeding etc. Komen we weer in het ziekenhuis hadden ze nog weer overlegd met de kinderafdeling en kan het wel bij bv. Dus hellemaal blij! 2 januari moet ik terug komen, hopelijk is dan alles over. Kan nu ook moeizaam lopen, met die dikke verband en het is erg pijnlijk. Dus dat is wel balen, kan op het moment niet zoveel, veel met been omhoog. Gelukkig is mijn man nog t/m dinsdag vrij en mijn zus is ook vrij volgende week dus gelukkig wel wat hulp. Mag er gelukkig wel gewoon op lopen! En gelukkig gaat alles goed met Gideon en is het een erg tevreden mannetje, die het liefst bij je zit, dus heerlijk knuffelen, en Yara is ook super lief voor mij en haar broertje! Dus ik geniet nog wel volop van ons prachtig gezinnetje!!!!!!

Liefs Marie

Hoi Marie.

Hoop dat jet snel beter gaat met je been en dat je weer een beetje mobieler wordt. Is natuurlijk niet ech handig met een baby en een peuter in huis.
Gelukkig heb je wel hulp.

Beterschap!
Liefs Danielle

Terug
Bovenaan